Въведете име на фирма, ключови думи за проект и т.н.
Contract ID | YXOvDpuNjrE= [@eufunds.bg | @bird.bg] |
Процедурa | BG05SFOP001-2.001 Стратегически проекти в изпълнение на Стратегията за развитие на държавната администрация 2014-2020 г., ПОС, ПИК и НАТУРА 2000 |
# ISUN | BG05SFOP001-2.001-0008-C05 |
Наименование на проекта | Създаване на модели за оптимални административни структури на общините |
Бенефициент | 121399226 НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ [ТР] |
Бенефициент адрес | България, гр.София, 1111, ул. ГОЛАШ № 23 [Търси по адресс в ISUN] |
Бенефициент - свързани фирми | НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ASSOC БЪЛГАРИЯ гр. София 1111 ул. ГОЛАШ 23 ДАНИЕЛ ДИМИТРОВ ПАНОВ 209A6FCEC62C41D8C6B4D4FB81CB8BB891E4856571D4B2CD9116B5DEC4DCAE2F ИВО ТЕНЕВ ДИМОВ 652CEA1EFA239CD190A4D0BF4D24B87881A255E734067EEAA10B26C74676B82D КАЛИН АНГЕЛОВ КАМЕНОВ 64F1231896D32B53E6A79F7721B4F6CC69B304BE1D21D7CE5183F712CED1A9F5 ИВАНКА ПЕТРОВА НИКОЛОВА 944562ACC5E5B6BB02ACEED1BB6C16B5F0A0D316043B67548B787EE1682372CB ЗЛАТКО СОФРОНИЕВ ЖИВКОВ E751E4CC6A9A9018B4E4609DDAE4057969CC393535B0859D0DC73B21F182DD4B ИВАЙЛО ПЕТРОВ СИМЕОНОВ C6DB1200D93A17A91495DBCF32A231B1A53370F2C987A1B42CA9264603C4DA80 МЮМЮН АЛИ ИСКЕНДЕР 3AFA9AAD93AA0EC23DDE69E35F9A4E82A35F4573D68119459BEA45DADED9CB84 ПЛАМЕН ПАСЕВ СТОИЛОВ 638ADB98D2C2A9041E862A1FE3FF124CA5C9A11E45B1A846630E9006A12B7976 ХАСАН АЗИС ИСМАИЛ 4D669C0266035991B062CFA122EEB3A5412FFE8E1728EE453AD656B08A447BD5 ПЕНКА НЕДЕЛКОВА ПЕНКОВА 36E68A7231C2D5BED616E195FB8F578A02B67F0A2AD12A4AB5C7F2FACA43BF46 НУРИДИН БАСРИ ИСМАИЛ, 52AFC4B7A0D2558971CFE5272D81487A ПАВЕЛ АНДРЕЕВ ГУДЖЕРОВ, 7C0D751730EDFDC553DB7CB595CE56D5 ЕМИЛ СТАНЕВ КАБАИВАНОВ 60A9DFFA5493DA1F638C9237DC1393D82B2F930B0A5E9A7F9291F4533C6D748A АТАНАС СТАНКЕВ КАМБИТОВ 88CD124FCCAA8087C1D465E6BDCEA28FCBF3B7675F7D241F2DF798C6A92DF4E9 ВЛАДИМИР ВЛАДИМИРОВ ГЕОРГИЕВ 7A93E48E9D79207DC0C9BA4093CB68F4BFC0C8A318170DE114118B2224CF7010 АЛЕКСАНДЪР ГОРЧЕВ АЛЕКСАНДРОВ 4A18E6D859FC7DA7F5B0811DA2D1EEDB6D2F4DB00D9105D5838A2BC41630FAB4 АЙХАН МУСТАФОВ ХАШИМОВ A230705AB4E871B6D7CD046FD72CC0F8EB6914418D0E3C956438BF6FC8EFCCB3 ВЛАДИМИР КРЪСТЕВ МОСКОВ 71B6B09C3126BC671B5292EBF3DFA10AC72E3A25E65EA239D26FC6662E2A2CF0 ДОНКА ИВАНОВА МИХАЙЛОВА 52AAD0FCCF4E1162CE0E8341CE14EE8B51B9E9210B618311A408E441025F866E ЕЛЕН СТОЙЧЕВ ГЕРДЖИКОВ CC1B5A07CB20407F99C20ED39830CD127960A8F152938D390B450EE6D54082F0 ДИМИТЪР НИКОЛОВ НИКОЛОВ 2870544599743C82336E9AEDF6EBABC2AE6333DD792B90A210710C263AA907A0 ГЕОРГИ СТОЯНОВ ГЕОРГИЕВ AD3FB4A424D3451A70987F800D394111395BA78DEC286E03150AD0DCC1B1FC6D ГЕОРГИ ИВАНОВ ДИМИТРОВ F4C6D0E0EA265562EC68DFD7FD4E75F4B650C591C011C33923FA4E09230B61D6 ПАВЕЛ АНДРЕЕВ ГУДЖЕРОВ 517F27C290E56B2239924AACDA5796E6 НУРИДИН БАСРИ ИСМАИЛ 608F0CF85D4EF1050F9EE3E8E5C984F4 НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ NATSIONALNO SDRUZHENIE NA OBSHTINITE V REPUBLIKA BALGARIYA 121399226 НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ NATSIONALNO SDRUZHENIE NA OBSHTINITE V REPUBLIKA BALGARIYA 121399226 |
Участващи организации | Албена; 130511877 Фондация "Право и интернет"; Валери; Камелия; 177353423 ДЗЗД "ДД ФПИ"; |
Източник на финансиране | Добро управление |
Дата на сключване на договора/заповедта | 2017-04-25 00:00:00 |
Дата на стартиране | 2017-01-01 00:00:00 |
Дата на приключване | 2020-12-31 00:00:00 |
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП | Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП |
Местонахождение | България |
Кратко описание на проекта | Кратко описание на проекта В рамките на проекта ще се извърши преглед и анализ на съществуващите проблеми при структурирането на общинските администрации, ще се разработят варианти за преодоляването им чрез евентуални нормативни изменения и промени в организацията на работата (съвместяване на отговорности, предоставяне на споделени услуги и т.н.). Ще бъдат разработени и оптимални модели за структурите на администрациите на различни по мащаб общини (разпределени в не по-малко от 5 групи), както и вътрешни за общините нормативни актове и документи. Ще бъде направена съпоставка между законово определените ангажименти на общините и възможните решения за тяхното ефективно изпълнение от общинските администрации. В резултат от изпълнението на предвидените дейности, на общините ще бъде предоставен пълен пакет от варианти за структуриране на общинската администрация съгласно законовите изисквания и националните стратегически документи, възможностите за съвместяване на отговорности, както и проекти на вътрешни документи (правилници, длъжностни характеристики и т.н.). Предвиждат се и обучения за прилагане на оптималните модели, както и разработване на предложения за промени в нормативни актове (в случай, че бъде идентифицирана потребност). |
Дейности | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Дейност 1: Анализ на резултатите и направените препоръки в изготвените функционални анализи на общински администрации: В рамките на дейността ще бъде направен преглед, обобщаване и анализ на направените препоръки от изготвените функционални анализи на общински администрации. Обект на прегледа са всички 146 функционални анализи на общински администрации, изготвени в периода 2007 – 2013 г. с финансиране по Оперативна програма „Административен капацитет“. Анализът има за цел постигане на широкообхватна оценка на факторите, които са от значение за структурата и функционирането на общинската администрация в т.ч. описание на политическите, икономическите, социалните и технологичните фактори, които се отразяват върху развитието на общините. Функционалните анализи са правени на парче и са довели до ограничени промени от вътрешноорганизационен характер. Основната цел на настоящия анализ е да се обобщят направените изследвания и оценка на релевантността на функциите, ефективността, ефикасността и икономичността на дейността на общинските администрации и формулираните области и препоръки за подобрения.На база на анализа на организационната система на всички общински администрации за изпълнение на политиките, ще бъдат групирани в не по-малко от 5 групи. При формирането на групите ще се отчита основно наличието на сходни проблеми и причини за тяхното съществуване, както и други фактори, които влияят върху структурата на общинската администрация (напр. население, селищна мрежа и т.н.). Извършената оценка ще даде насоки как общинските администрации да изпълняват своите функции по структуриран начин, с оглед развитие на гъвкава, модерна, иновативна и отзивчива администрация.Основен акцент в анализа ще бъде идентифицирането на общи за отделните групи общини проблеми и причините за тяхното съществуване. 34 072.65 32 516.00 Дейност 2: Разработване на примерни модели за административни структури на не по-малко от 5 групи общини, идентифицирани след изготвения анализ на общинските функционални анализи по Дейност 1.: Дейността ще стартира със систематизирането на нормативно възложените права и задължения на общините, изпълнението на които изисква осигуряването на ресурс. Променящата се среда, налага да се извърши допълнителен преглед на документи и информация, свързани с областите на политика, правомощия на органа на власт и функциите на административните звена. Анализираните документи ще включват нормативни актове - закони и подзакони, които не са идентифицирани и не са включени в анализа по Дейност 1. В основата на този подход ще бъде съобразяването с динамичната обществена среда, развитието на информационните технологии, преразглеждането на остарели функции, както и на възникнали нови такива. За да отговорят сруктурите на администрацията на изискванията на променящата се среда и на прилагането на хоризонталните политики е необходимо съобразяването с факта, че от 2014 година до момента се е променила нормативната среда, в която администрацията функционира, както и факта че след проведените местни избори са приети нови структури в част от общините. Изготвеният анализ ще се използва като база за определянето на необходимите длъжности в администрацията, обезпечаващи изпълнението на дейностите по възложените правомощия, както и възможното съвместяване на функции от една длъжност при някои от групите общини. В съответствие с резултатите от описания по-горе анализ ще се изготвят примерни модели за оптимизирана административна структура на не по-малко от 5 групи общини.В примерните модели ще се търси отговор на въпроса как структурата на общинската администрация може да стане по-динамична и по-адаптивна към последващи промени. В допълнение към примерните модели ще бъдат идентифицирани и настоящи и бъдещи рискове пред структурата на общинската администрация. На тази база ще се набележат варианти за действие, насочени към преодоляването им, както и предложения и мотиви за нормативни промени, с които да се създадат условия за устойчивост на административните структури. Вариантите за действие ще описват изчерпателно основните стъпки за последващи нормативни промени и мотивите за тях. Препоръките, рисковете и вариантите за действие следва да бъдат обобщени по групи общини. Въз основа на анализа и подготвените примерни модели, по групи общини ще бъдат идентифицирани дейностите, за които може да бъде приложен принципа за „споделяне на дейности” от няколко общини. Прилагането принципа за „споделени дейности” от група общини ще позволи в определени случаи да се реши въпроса с недостига на квалифицирани кадри в определени области и паралелно с това да се намали общата численост на администрацията. Това е особено подходящо при общините с малка численост на администрацията, които не разполагат с достатъчен собствен експертен ресурс. На база разработените по дейност 2 материали ще бъдат идентифицирани и евентуални предложения за нормативни промени, придружени от мотиви. Те ще са насочени към подобряване на нормативната среда, регламентираща структурирането на общинската администрация и функционирането на основните й звена. Предложенията ще бъдат съобразени със Стратегията за развитие на държавната администрация 2014 – 2020 г., Концепцията за въвеждане на споделени услуги, Концепцията за стандартизиране на общата администрация и други стратегически документи. Разработените конкретни предложения за промени ще бъдат внесени за обсъждане от Съвета за административна реформа. Подготвените в рамките на дейността материали, преди финализирането им, ще бъдат обсъдени на 6 рег. дискус. форума - средно по 50 участника за 1 работен ден (1-ви ден от обяд до 2-ри ден до обяд) - ще бъдат поканени представители на централната и местна власт, неправителствения сектор, бизнеса и други заинтересовани страни. 232 030.40 230 977.87 Дейност 3. Разработване на проекти на нормативни актове, устройствени правилници и други документи, необходими на общините за оптимизиране структурата на администрацията им: В рамките на дейността ще бъде разработен пакет от следните документи: - проект на устройствен правилник на общинска администрация (по групи общини). С примерния устройствен правилник по групи общини ще бъдат анализирани функциите на звената. Ще бъдат отчетени общите и специфични дейности, отговорностите и задълженията на звената, връзките между тях., както и задачите с постоянен характер. - идентифициране и разработване на примерни нормативни документи на общините, които регламентират структурирането на администрацията (напр. решения на общински съвети, вътрешни правила и други) (по групи общини); - препоръки за вида и съдържанието на информацията, свързана с административните структури и услуги, която задължително трябва да се поддържа от общините в съответствие с действащата нормативна уредба; - проекти на типови длъжностни характеристики за ръководни и експертни длъжности в общинската администрация (по групи общини). При разработването на типовите длъжностни характеристики ще се отчете нивото на всяка длъжност, като изисквания, изпълнявани функции и отговорности. Целта е да се осигури правилно и ефективно разпределение/преразпределение на задълженията и отговорностите между отделните длъжности за изпълнение на целите на звеното и на администрацията; - примерна Стратегия за организационно развитие на общинската администрация (по групи общини). Проектът ще съдържа примерни мерки , които общините могат да предприемат с оглед назначаване и задържане на човешки ресурс с необходимите знания, умения и професионална квалификация за заемане на ръководни и експертни длъжности. Целта е администрациите да планират процесите в организацията, свързани с човешките ресурси, така че да се повишава ефективността и ефикасността в работата на общините за устойчиво местно развитие и предлагане на качествени услуги на гражданите. След финализирането им, подготвените материали ще бъдат публикувани за свободно ползване в тематичен раздел на Интернет-страницата на НСОРБ. Той ще бъде допълнен и с други нормативни актове, добри практики и справочна информация. Целта е да се осигури пряк достъп до многообразието от информационни източници, като ще се предостави възможност на работещите в общинските администрации да повишават своите компетенции и информираност по въпроси свързани със структурите на общините. Дейността ще приключи с провеждането на 8 обучения за секретари, специалисти по човешки ресурси и други ключови общински служители, ангажирани със структурирането и развитието на капацитета на общинските администрации. По време на обученията, участниците ще получат допълнителна информация и практически съвети за прилагане на примерните вътрешно-нормативни актове, свързани със структурата и упправлението на човешките ресурси. Предвидено е обученията да са със средно по 30 участника всяко с продължителност 2 дни. (1-ви ден от обяд - 3-ти ден до обяд). 258 212.15 112 765.79 Дейност 4. Информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на проекта. В началото на проекта ще се проведе откриващо събитие (1 -дневно събитие средно за 20 човека), което ще представи основните дейности и очаквани по проекта резултати. В края на проекта ще бъде подготвено заключително събитие (1 -дневно събитие средно за 20 човека), на което ще бъдат представени резултатите по проекта. Финансовата подкрепа на ЕСФ и ОПДУ ще бъде отбелязана на всички подготвени в рамките на проекта материали. За всяко от обученията и дискусионните форуми ще се изработи и осигури на изпълнителите рекламни банери, които да бъдат поставени в залите за делова работа. Предвижда се изработването общо на 6 броя рекламни банери. 4 630.00 630.00 |
Тръжни процедури | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Дейност 1: Анализ на резултатите и направените препоръки в изготвените функционални анализи на общински администрации: В рамките на дейността ще бъде направен преглед, обобщаване и анализ на направените препоръки от изготвените функционални анализи на общински администрации. Обект на прегледа са всички 146 функционални анализи на общински администрации, изготвени в периода 2007 – 2013 г. с финансиране по Оперативна програма „Административен капацитет“. Анализът има за цел постигане на широкообхватна оценка на факторите, които са от значение за структурата и функционирането на общинската администрация в т.ч. описание на политическите, икономическите, социалните и технологичните фактори, които се отразяват върху развитието на общините. Функционалните анализи са правени на парче и са довели до ограничени промени от вътрешноорганизационен характер. Основната цел на настоящия анализ е да се обобщят направените изследвания и оценка на релевантността на функциите, ефективността, ефикасността и икономичността на дейността на общинските администрации и формулираните области и препоръки за подобрения.На база на анализа на организационната система на всички общински администрации за изпълнение на политиките, ще бъдат групирани в не по-малко от 5 групи. При формирането на групите ще се отчита основно наличието на сходни проблеми и причини за тяхното съществуване, както и други фактори, които влияят върху структурата на общинската администрация (напр. население, селищна мрежа и т.н.). Извършената оценка ще даде насоки как общинските администрации да изпълняват своите функции по структуриран начин, с оглед развитие на гъвкава, модерна, иновативна и отзивчива администрация.Основен акцент в анализа ще бъде идентифицирането на общи за отделните групи общини проблеми и причините за тяхното съществуване. 34 072.65 32 516.00 Дейност 2: Разработване на примерни модели за административни структури на не по-малко от 5 групи общини, идентифицирани след изготвения анализ на общинските функционални анализи по Дейност 1.: Дейността ще стартира със систематизирането на нормативно възложените права и задължения на общините, изпълнението на които изисква осигуряването на ресурс. Променящата се среда, налага да се извърши допълнителен преглед на документи и информация, свързани с областите на политика, правомощия на органа на власт и функциите на административните звена. Анализираните документи ще включват нормативни актове - закони и подзакони, които не са идентифицирани и не са включени в анализа по Дейност 1. В основата на този подход ще бъде съобразяването с динамичната обществена среда, развитието на информационните технологии, преразглеждането на остарели функции, както и на възникнали нови такива. За да отговорят сруктурите на администрацията на изискванията на променящата се среда и на прилагането на хоризонталните политики е необходимо съобразяването с факта, че от 2014 година до момента се е променила нормативната среда, в която администрацията функционира, както и факта че след проведените местни избори са приети нови структури в част от общините. Изготвеният анализ ще се използва като база за определянето на необходимите длъжности в администрацията, обезпечаващи изпълнението на дейностите по възложените правомощия, както и възможното съвместяване на функции от една длъжност при някои от групите общини. В съответствие с резултатите от описания по-горе анализ ще се изготвят примерни модели за оптимизирана административна структура на не по-малко от 5 групи общини.В примерните модели ще се търси отговор на въпроса как структурата на общинската администрация може да стане по-динамична и по-адаптивна към последващи промени. В допълнение към примерните модели ще бъдат идентифицирани и настоящи и бъдещи рискове пред структурата на общинската администрация. На тази база ще се набележат варианти за действие, насочени към преодоляването им, както и предложения и мотиви за нормативни промени, с които да се създадат условия за устойчивост на административните структури. Вариантите за действие ще описват изчерпателно основните стъпки за последващи нормативни промени и мотивите за тях. Препоръките, рисковете и вариантите за действие следва да бъдат обобщени по групи общини. Въз основа на анализа и подготвените примерни модели, по групи общини ще бъдат идентифицирани дейностите, за които може да бъде приложен принципа за „споделяне на дейности” от няколко общини. Прилагането принципа за „споделени дейности” от група общини ще позволи в определени случаи да се реши въпроса с недостига на квалифицирани кадри в определени области и паралелно с това да се намали общата численост на администрацията. Това е особено подходящо при общините с малка численост на администрацията, които не разполагат с достатъчен собствен експертен ресурс. На база разработените по дейност 2 материали ще бъдат идентифицирани и евентуални предложения за нормативни промени, придружени от мотиви. Те ще са насочени към подобряване на нормативната среда, регламентираща структурирането на общинската администрация и функционирането на основните й звена. Предложенията ще бъдат съобразени със Стратегията за развитие на държавната администрация 2014 – 2020 г., Концепцията за въвеждане на споделени услуги, Концепцията за стандартизиране на общата администрация и други стратегически документи. Разработените конкретни предложения за промени ще бъдат внесени за обсъждане от Съвета за административна реформа. Подготвените в рамките на дейността материали, преди финализирането им, ще бъдат обсъдени на 6 рег. дискус. форума - средно по 50 участника за 1 работен ден (1-ви ден от обяд до 2-ри ден до обяд) - ще бъдат поканени представители на централната и местна власт, неправителствения сектор, бизнеса и други заинтересовани страни. 232 030.40 230 977.87 Дейност 3. Разработване на проекти на нормативни актове, устройствени правилници и други документи, необходими на общините за оптимизиране структурата на администрацията им: В рамките на дейността ще бъде разработен пакет от следните документи: - проект на устройствен правилник на общинска администрация (по групи общини). С примерния устройствен правилник по групи общини ще бъдат анализирани функциите на звената. Ще бъдат отчетени общите и специфични дейности, отговорностите и задълженията на звената, връзките между тях., както и задачите с постоянен характер. - идентифициране и разработване на примерни нормативни документи на общините, които регламентират структурирането на администрацията (напр. решения на общински съвети, вътрешни правила и други) (по групи общини); - препоръки за вида и съдържанието на информацията, свързана с административните структури и услуги, която задължително трябва да се поддържа от общините в съответствие с действащата нормативна уредба; - проекти на типови длъжностни характеристики за ръководни и експертни длъжности в общинската администрация (по групи общини). При разработването на типовите длъжностни характеристики ще се отчете нивото на всяка длъжност, като изисквания, изпълнявани функции и отговорности. Целта е да се осигури правилно и ефективно разпределение/преразпределение на задълженията и отговорностите между отделните длъжности за изпълнение на целите на звеното и на администрацията; - примерна Стратегия за организационно развитие на общинската администрация (по групи общини). Проектът ще съдържа примерни мерки , които общините могат да предприемат с оглед назначаване и задържане на човешки ресурс с необходимите знания, умения и професионална квалификация за заемане на ръководни и експертни длъжности. Целта е администрациите да планират процесите в организацията, свързани с човешките ресурси, така че да се повишава ефективността и ефикасността в работата на общините за устойчиво местно развитие и предлагане на качествени услуги на гражданите. След финализирането им, подготвените материали ще бъдат публикувани за свободно ползване в тематичен раздел на Интернет-страницата на НСОРБ. Той ще бъде допълнен и с други нормативни актове, добри практики и справочна информация. Целта е да се осигури пряк достъп до многообразието от информационни източници, като ще се предостави възможност на работещите в общинските администрации да повишават своите компетенции и информираност по въпроси свързани със структурите на общините. Дейността ще приключи с провеждането на 8 обучения за секретари, специалисти по човешки ресурси и други ключови общински служители, ангажирани със структурирането и развитието на капацитета на общинските администрации. По време на обученията, участниците ще получат допълнителна информация и практически съвети за прилагане на примерните вътрешно-нормативни актове, свързани със структурата и упправлението на човешките ресурси. Предвидено е обученията да са със средно по 30 участника всяко с продължителност 2 дни. (1-ви ден от обяд - 3-ти ден до обяд). 258 212.15 112 765.79 Дейност 4. Информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на проекта. В началото на проекта ще се проведе откриващо събитие (1 -дневно събитие средно за 20 човека), което ще представи основните дейности и очаквани по проекта резултати. В края на проекта ще бъде подготвено заключително събитие (1 -дневно събитие средно за 20 човека), на което ще бъдат представени резултатите по проекта. Финансовата подкрепа на ЕСФ и ОПДУ ще бъде отбелязана на всички подготвени в рамките на проекта материали. За всяко от обученията и дискусионните форуми ще се изработи и осигури на изпълнителите рекламни банери, които да бъдат поставени в залите за делова работа. Предвижда се изработването общо на 6 броя рекламни банери. 4 630.00 630.00 |
Индикатори | |
Обща стойност на проекта | 587307.58 |
БФП | 587307.58 |
Собствено финансиране | 0.00 |
Общо реално изплатени суми | 419378.98 |
Процент на съфинансиране от ЕС | 85.00 |
cached @ 2020-11-07 09:16:24
Ако считате, че този безплатен ресурс е полезен, включете се с малка сума за неговата поддръжка. При възможност, станете наш редовен спомоществовател с опцията Месечно дарение. Това ни помага да предвиждаме бъдещи разходи и да планираме дейността си за месеци напред.
Или с PayPal тук!
Включи се с месечни вноски с банкова карта или PayPal тук!
Become a monthly donor with bank card or PayPal here!
Bank wire
Account owner: Assoc. DRJI
Owner address: 16 bvd. Saint Germain, 75005 Paris
IBAN: FR76 1820 6002 0665 0617 8570 619
BIC: AGRIFRPP882
Revolut
Crypto
BTC: bc1q8asgyunzwue3esm7p6nj8yv7umcppssktjv6e7
***
За да научавате преди всички за нови разследвания, инсталирайте си нашето мобилно приложение:
This post is also available in: English (Английски)