Въведете име на фирма, ключови думи за проект и т.н.
Contract ID | 07z7Nxo2oC0= [@eufunds.bg | @bird.bg] |
Процедурa | BG05SFOP001-2.004 Повишаване на експертния капацитет на служителите в администрацията |
# ISUN | BG05SFOP001-2.004-0002-C02 |
Наименование на проекта | Подобряване капацитета на общинските служители за предоставяне на качествени публични услуги |
Бенефициент | 121399226 НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ [ТР] |
Бенефициент адрес | България, гр.София, 1111, ул. ГОЛАШ № 23 [Търси по адресс в ISUN] |
Бенефициент - свързани фирми | НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ASSOC БЪЛГАРИЯ гр. София 1111 ул. ГОЛАШ 23 ДАНИЕЛ ДИМИТРОВ ПАНОВ 209A6FCEC62C41D8C6B4D4FB81CB8BB891E4856571D4B2CD9116B5DEC4DCAE2F ИВО ТЕНЕВ ДИМОВ 652CEA1EFA239CD190A4D0BF4D24B87881A255E734067EEAA10B26C74676B82D КАЛИН АНГЕЛОВ КАМЕНОВ 64F1231896D32B53E6A79F7721B4F6CC69B304BE1D21D7CE5183F712CED1A9F5 ИВАНКА ПЕТРОВА НИКОЛОВА 944562ACC5E5B6BB02ACEED1BB6C16B5F0A0D316043B67548B787EE1682372CB ЗЛАТКО СОФРОНИЕВ ЖИВКОВ E751E4CC6A9A9018B4E4609DDAE4057969CC393535B0859D0DC73B21F182DD4B ИВАЙЛО ПЕТРОВ СИМЕОНОВ C6DB1200D93A17A91495DBCF32A231B1A53370F2C987A1B42CA9264603C4DA80 МЮМЮН АЛИ ИСКЕНДЕР 3AFA9AAD93AA0EC23DDE69E35F9A4E82A35F4573D68119459BEA45DADED9CB84 ПЛАМЕН ПАСЕВ СТОИЛОВ 638ADB98D2C2A9041E862A1FE3FF124CA5C9A11E45B1A846630E9006A12B7976 ХАСАН АЗИС ИСМАИЛ 4D669C0266035991B062CFA122EEB3A5412FFE8E1728EE453AD656B08A447BD5 ПЕНКА НЕДЕЛКОВА ПЕНКОВА 36E68A7231C2D5BED616E195FB8F578A02B67F0A2AD12A4AB5C7F2FACA43BF46 НУРИДИН БАСРИ ИСМАИЛ, 52AFC4B7A0D2558971CFE5272D81487A ПАВЕЛ АНДРЕЕВ ГУДЖЕРОВ, 7C0D751730EDFDC553DB7CB595CE56D5 ЕМИЛ СТАНЕВ КАБАИВАНОВ 60A9DFFA5493DA1F638C9237DC1393D82B2F930B0A5E9A7F9291F4533C6D748A АТАНАС СТАНКЕВ КАМБИТОВ 88CD124FCCAA8087C1D465E6BDCEA28FCBF3B7675F7D241F2DF798C6A92DF4E9 ВЛАДИМИР ВЛАДИМИРОВ ГЕОРГИЕВ 7A93E48E9D79207DC0C9BA4093CB68F4BFC0C8A318170DE114118B2224CF7010 АЛЕКСАНДЪР ГОРЧЕВ АЛЕКСАНДРОВ 4A18E6D859FC7DA7F5B0811DA2D1EEDB6D2F4DB00D9105D5838A2BC41630FAB4 АЙХАН МУСТАФОВ ХАШИМОВ A230705AB4E871B6D7CD046FD72CC0F8EB6914418D0E3C956438BF6FC8EFCCB3 ВЛАДИМИР КРЪСТЕВ МОСКОВ 71B6B09C3126BC671B5292EBF3DFA10AC72E3A25E65EA239D26FC6662E2A2CF0 ДОНКА ИВАНОВА МИХАЙЛОВА 52AAD0FCCF4E1162CE0E8341CE14EE8B51B9E9210B618311A408E441025F866E ЕЛЕН СТОЙЧЕВ ГЕРДЖИКОВ CC1B5A07CB20407F99C20ED39830CD127960A8F152938D390B450EE6D54082F0 ДИМИТЪР НИКОЛОВ НИКОЛОВ 2870544599743C82336E9AEDF6EBABC2AE6333DD792B90A210710C263AA907A0 ГЕОРГИ СТОЯНОВ ГЕОРГИЕВ AD3FB4A424D3451A70987F800D394111395BA78DEC286E03150AD0DCC1B1FC6D ГЕОРГИ ИВАНОВ ДИМИТРОВ F4C6D0E0EA265562EC68DFD7FD4E75F4B650C591C011C33923FA4E09230B61D6 ПАВЕЛ АНДРЕЕВ ГУДЖЕРОВ 517F27C290E56B2239924AACDA5796E6 НУРИДИН БАСРИ ИСМАИЛ 608F0CF85D4EF1050F9EE3E8E5C984F4 НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ NATSIONALNO SDRUZHENIE NA OBSHTINITE V REPUBLIKA BALGARIYA 121399226 НАЦИОНАЛНО СДРУЖЕНИЕ НА ОБЩИНИТЕ В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ NATSIONALNO SDRUZHENIE NA OBSHTINITE V REPUBLIKA BALGARIYA 121399226 |
Участващи организации | МАРИНА; 131371780 СПИДИ АД; 831228084 Сдружение Клуб „Икономика 2000”; 175250926 ПРОИНФРАКОНСУЛТ ООД ; 175237092 ПРОЕКТИ - КОНСУЛТ ЕООД; 200799937 КА ЕЛ ОФИС ООД; 115038506 ПЛУТОН-1 ЕООД; 115010880 КВАЛИФИКАЦИЯ КОНСУЛТ ЕООД; 131118777 ИНТЕР КОНТАКТ ИВЕНТС ЕНД ТРАВЪЛ ЕООД; 203625991 ПРОДЕКТ ЕООД ; 177226244 ДЗЗД ОБЕДИНЕНИЕ “ОБЩИНСКИ КАПАЦИТЕТ – 2017”; 131083116 ФРМС КОНСУЛТ ЕООД; 131162001 ОНЛАЙН ДИРЕКТ ООД; 123689363 РЕКЛАМА КОНСУЛТ ЕООД; 130310582 ИНФО - АДЛ ЕООД; 121295074 МЕРКУРИЙ-97 ЕООД; 175271486 НАЦИОНАЛЕН КОНСУЛТАНТ ПО ОБЩЕСТВЕНИ ПОРЪЧКИ; 177228302 Обединение „ПДБОС“; 177208627 Обединение "Логистика на мероприятия"; |
Източник на финансиране | Добро управление |
Дата на сключване на договора/заповедта | 2016-12-22 00:00:00 |
Дата на стартиране | 2016-09-01 00:00:00 |
Дата на приключване | 2018-12-31 00:00:00 |
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП | Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП |
Местонахождение | България |
Кратко описание на проекта | Кратко описание на проекта През периода 2013 -2014 г. НСОРБ проведе по ОП „Административен капацитет“ над 200 полезни обучения за служителите в общинските администрации. Бяха обучени 5 760 общински служители и беше разработена web-базирана платформа в подкрепа на обучителния процес (www.namrb.obuchi-se.org). Важен резултат от изпълнение проект е създадените мрежи от експерти и над 400 обучители по основните сфери от дейността на общинската администрация. Предвид специфичните компетентности на служителите в общинските администрации е необходимо обученията да бъдат надградени и разширени. Предложеният за финансиране проект ще бъде насочен към общински служители на трудово и служебно правоотношение в специфични общински сфери на дейност, пряко свързани с базови публични услуги. Необходимо е насочване на усилията за обученията на служителите в общинските администрации в три основни направления: 1. Присъствени обучения, които обхващат нови сфери на дейност (управление на собствеността и др.). 2. Продължаване с надграждащи присъствени и дистанционни обучения по: - теми с прието изцяло ново законодателство (образователни и социални услуги, действия при бедствия и кризи и др.) - теми, по които се допускат масови пропуски и слабости (финансово управление, устройство на територията, околна среда и др.) 3. Обучения по заявка на общини (общински служители с богат практически опит или членове на експертните мрежи на НСОРБ, обучени за обучители от предходния проект да повишават квалификацията в определена сфера на дейност на място в конкретна община). |
Дейности | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Дейност 1. Проучвания сред общините за осигуряване на устойчив и ефективен обучителен процес на общинските служители: Създаване на механизъм за постоянен мониторинг на потребностите от обучение. При стартирането на проекта (септември- октомври 2016) ще се извърши проучване сред всички общини, като в рамките на отделната общинска администрация ще бъдат включени общински експерти от различните сфери на дейност. Ще бъдат интервюирани и кметовете на общини, които ще посочат по кои теми техните експерти имат нужда да повишат своята квалификация и кои форми ще бъдат най-ефективни. В резултат на това начално проучване ще бъде идентифицирано следното: - Идентифициране на приоритетни области на обучения - Идентифициране на методите на обучение с цел подобряване на тяхното ефективност - Идентифициране на организацията и формите на обучителния процес в посока повече ефективност и по-малко отсъствие от работното място. - Идентифициране на иновации и добри практики при предоставянето на публични услуги (добрите практики ще бъдат задължителна част от последващите обучителни модули) На база проучването ще бъде подготвен Годишен план за обучение на общински служители за 2017 г., който ще бъде приет от Управителния съвет на НОСРБ През периода юли-октомври на 2017 г., предвид промените в средата, отново, междинно, ще се допитаме до общините: има ли необходимост от включване на нови теми, от промяна във формите на обучение и др. На база това проучване ще бъде изготвен годишен план за обучение за следващата година и приет отново от УС. Проучванията ще бъдат извършени чрез писмени допитвания и фокус групи и дискусионни форуми. Създаването на механизма за постоянен мониторинг на потребностите от обучение ще позволи да се отговори най-добре на нуждите от обучение на общинските служители, това допринася и за двете специфични цели на проекта: НСОРБ като информационен и квалификационен център за развитие на служителите в общинските администрации. и повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 107 853.88 77 566.36 Дейност 2. Доразвитие на Интернет платформата за обучение в частта дистанционно обучение: Разработената в рамките на проект на НСОРБ (№ К12-22-1/29.09.2012 г по ОП „Административен капацитет“ Интернет платформа за обучение дава достъп на общинските експерти до информация за актуални обучения, те могат да се регистрират за участие в тях и да надграждат своите знания и умения в сферата на своята компетентност чрез публикувани учебни материали. Следващите стъпки за гарантиране нейното пълноценно използване и повишаване на полезността й за общините са: • разширяване на функционалните й характеристики в частта на дистанционното обучение; • създаване на електронна библиотека с контролиран достъп, в който ще бъдат публикувани минимум 10 практически наръчници по отделни теми на общинската дейност Разширяването функционалността на платформата включва Създадената Интернет платформа за обучение (ИПО), която се достъпва през интернет страницата на НСОРБ на адрес www.namrb.org и е на адрес: http://www.namrb.obuchi-se.org/ ще се надгради функционално с нов модул „Дистанционно обучение” (МДО). Това се налага от въвеждането на дистанционна неприсъствена форма, която НСОРБ ще използва при провеждането на обучения за общинските специалисти чрез използване на съвременните комуникационни технологии. Същевременно ще продължи ползването на действащата Интернет платформа за обучение, през която ще продължи да се организира дейността на НСОРБ по проектите с присъствено обучение на общински експерти. . Модулът за дистанционното обучение ще има следното съдържание: Входен портал; Модул “Дистанционно обучение”; Модул „Тестове“; Модул „Кандидатстване“; Модул „Участници“ Модул „Библиотека“; Модул „Управление на съдържанието“ (CMS); Модул „Администриране на достъпа“. 35 820.00 35 820.00 Дейност 3. Актуализиране на съществуващи и създаване на нови обучителни модули по ключови теми в съответствие с проучването по Дейност 1: На база на проучването по Дейност 1 експертите на НСОРБ ще идентифицират необходимостта от нови теми, по които е необходимо обучение, както и теми и с изцяло ново законодателство. Към новите теми ще задължително ще бъде включена управление на общинската собственост. При необходимост ще бъдат включени и други теми при спазване споразумението между НСОРБ и ИПА за демаркация.Темите с изцяло ново законодателство до момента са: образование, превенция от бедствия, местни финанси и др. Дейността по създаване на нови модули, актуализиране на модули с изцяло ново законодателство ще бъде възложена на външни изпълнители, които ще подготвят или актуализират обучителните модули и ще осигурят обучители по тях. На външни изпълнители ще бъде възложено осигуряването на обучители. Конкретните изисквания за броя, професионалната квалификация и опит на обучителите, както и процедурите за техния подбор, ще бъдат разписани в техническото задание към процедурата по ЗОП. На тази база изпълнителят ще набере кандидати, ще извърши оценка и ще предложи на НСОРБ обучители по всеки от предвидените модули. Изпълнителят ще подготви и програма и материали за провеждане на обучение на избраните обучители. Изпълнителят следва да осигури лектори за обучението на обучители. При разработването на обучителните модули, НСОРБ ще изисква те да бъдат подготвени, както за присъствено обучение, така и за дистанционни обучения. Следва да са придружени с всички необходими материали: детайлна програма, материали за обучителите, презентации и обучителни материали по всяка отделна тема. Експертите на НСОРБ, в зависимост от своята компетентност, ще контролират цялостния процес по подбор на лектори, разработване на материали, програми и обучителни модули. В зависимост от текущата ситуация при провеждането на обученията (присъствени и дистанционни) модулите ще се актуализират в зависимост от динамиката на законодателството. Качеството на обученията ще бъде следено от съответния ключов експерт на НСОРБ, който задължително ще присъства на обученията за обучители в неговата сфера на дейност. След приключването на обученията от Годишната програма за 2017 г. ще се подготви оценка, която ще обобщава оценките на участници, лекторите и експертите на Сдружението. На тази база ще се подготвят съответните препоръки към изпълнителите за провеждане на обученията през 2018 г. Дейността допринася за постигане на втора специфична цел: нови и актуализирани обучителни модули, обучени обучители и план за обучение на общинските служители за 2017 и 2016 г., което дефинира НСОРБ като квалификационен център за развитие на служителите в общинските администрации. 585 805.88 580 874.65 Дейност 4. Провеждане на присъствени и дистанционни обучения по новосъздадени и актуализирани модули.: Присъствените и дистанционни обучения ще бъдат провеждани, съгласно одобрени от Управителния съвет на НСОРБ Годишни програми. Планира се провеждането на 18 присъствени обучения по всеки един от 10-те модула със средно 30 участника всяко. Продължителността на присъствените обучения се предвижда да е в рамките от 1 до 5 дни (в зависимост от темата средно 3 дни), като по-някои модули обученията могат да бъдат провеждани на отделни фази (например, на всеки три месеца по 1 до 2 дни). Присъствените обучения ще се провеждат в различни градове в България, като участниците в обученията сами ще избират на кое място ще вземат участие. Това ще позволи и обмяна на опит и добри практики между общини, отдалечени една от друга. Обучителите на присъствените обучения ще бъдат осигурени от външния изпълнител, подготвил модула. Всички участници успешно преминали присъствени обучения ще получават сертификат. Ключовите експерти ще се присъстват на минимум девет от общо 18 присъствени обучения от съответния модул със следната цел: - систематизиране на поставяни от общините проблеми, констатирани затруднения при прилагането на нормативната уредба, практически казуси (информацията е необходима при провеждането на дистанционните обучения и при подготовката на наръчниците) - идентифициране и описание на добри общински практики – за включване наръчниците и дистанционните обучения - мониторинг и контрол върху цялостната съдържателна дейност по организиране на обученията – програма, материали, съответствие между потребностите на общините и провежданите обучения; - оценка на обучителите – оценка за нивото на представяне на обучителите и при необходимост подготовка на препоръки за подобрения. ; Основната задача на ключовите експерти ще бъде да осигурят качеството на реализираните по проекта обучения и подготвени материали, както и да гарантира, че тяхното съдържание в максимална степен отговаря на потребностите на общините. Дистанционни обучения ще се провеждат чрез Интернет платформата - публикуване на материали и тестове, комуникация чрез имейл с ключовите експерти, получаване на отговори в рамките на деня, възможности за онлайн консултации – общуване в реално време. Тези обучения ще се осъществяват от ключовите експерти по съответните теми Дистанционните обучения ще се финализират с полагането на присъствен изпит и получаване на сертификат. Изпитите ще се провеждат в Центъра за обучение в Габрово или в офиса на НСОРБ, като изпитната комисия ще се състои от от трима ключови експерти на НСОРБ. Техният поименен състав ще бъде посочен в Заповед на изпълнителния директор. Изпитите са заложени за средно 2 дни (16 часа) по всеки отделен модул от 20 човека. Заложени са общо 480 часа за десетте модули, разпределени по експерти, както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - 96 часа 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - 96 часа 3. Експерт "Образование и социални дейности" - 96 часа 4. Експерт "Местни финанси" - 96 часа 5. Експерт "Екология" - 96 часа Предвижда се провеждане на поне едно дистанционно обучение по всеки един от 10 -те модула, като бъдат обучени минимум 200 човека. Часовете на ключовите експерти са заложени за средно 14 часа на 1 дистанционно обуче. Заложени са общо 2800 часа за десетте модули и 200 дистанционно обучени, разпределени по експерти, както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - 559 часа 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - 559 часа 3. Експерт "Образование и социални дейности" - 559 часа 4. Експерт "Местни финанси" - 559 часа 5. Експерт "Екология" - 559 часа Дейността пряко кореспондира със специфична цел 2 - Повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 2 604 774.69 2 570 247.34 Дейност 5. Провеждане на обучения по заявка на общините: Обученията по заявка ще се извършват от квалифицирани общински експерти с богат практически опит. Такъв тип общински експерти НСОРБ обедини в 12 експертни мрежи (създадени от предходния проект по ОПАК - № К12-22-1/29.09.2012 г.) Обученията по заявка на общини ще се изпълняват до 15 работни дни от постъпване на заявката от съответната община. Заявка ще се приема при минимум 1 и максимум 10 обучаеми. Минималният брой от един обучаем е поради спецификата на малките общини, където често един експерт съвместява две до три сфери на дейност. Следва да се има предвид, че дейността "Обучение по заявка" е отделно обособена поради специфичността - на място според конкретните проблеми се дават практически решения. Това не предполага голям брой обучаеми служители. След получаване на заявката, НСОРБ ще подбере подходящ общински експерт с необходимата компетеност от експертните мрежи, който, на място, в заявилата община, в рамките на до 5 работни дни ще обучи свои колеги по конкретен казус или проблем. Обученията по заявка ще приключват с доклад от страна експерта за извършената работа и списък с обучените служители. Сертификати не се предвиждат в тази форма на обучение. Дейността пряко кореспондира със специфична цел 2 - Повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 77 380.00 0.00 Дейност 6. Подготовка на практически наръчници по отделните обучителни теми: С оглед систематизиране на материалите, разработени в процеса на изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени минимум 10 практически наръчника. Това в значителна степен ще допринесе за създаване на условия за устойчивост на постигнатите по проекта резултати – общинските представители ще разполагат с електронни практически издания, които ще може да ползват във всекидневната си работа. По този начин резултатите от проекта ще могат да се използват и от представители на общини, които не са имали възможност за участие в обученията. 10-те практически наръчници ще бъдат подготвени от ключовите експерти на НСОРБ в следните тематични области: "Общинска собственост ", "Устройство на територията", "Превенция и действия при бедствия" , "Обществен ред и сигурност", "Образование", "Социални дейности", "Местни данъци и такси", "Общински бюджети", "Управление на водите и "Управление на отпадъците", като трима от експертите ще подготвят по два наръчника (общо 6), а четирима от експертите ще подготват по един (общо 4), както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - отговаря за два наръчника "Общинска собственост" и "Устройство на територията" 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - отговаря за два наръчника "Превенция на бедствия" и "Обществен ред и сигурност" 3. Експерт "Образование и социални дейности" - отговаря за два наръчника "Образование" и "Социални дейности" 4. Експерт "Местни финанси" - отговаря за два наръчника "Местни данъци и такси" и "Общински бюджети" 5. Експерт "Екология" - отговаря за два наръчника "Управление на отпадъците" и "Управление на водите" При необходимост и при по-сложни казуси ще бъдат наемани и квалифицирани общински експерти. Наръчниците ще съдържат добри практики, важни казуси, въпроси и отговори и др., които ключовите експерти са обобщили при участието си в присъствените обучения и провеждането на дистанционни обучения. Техният обем ще бъде около 100 стр. всеки, като ключовите експерти ще имат ангажимента да ги допълват и актуализират, предвид промени в законодателството. Минималните изисквания, на които трябва да отговарят ще бъдат описани в технически задания, изготвени от ръководителя на проекта. Наръчниците ще бъдат публикувани в Електронната библиотека на надградената Интернет платформата за обучение. Дейноста пряко кореспондира със специфична цел 1 - Общинските служители ще имат на разположение богати информационни ресурси - практически помагала по отделните специфични сфери на дейност с актуална информация, конкретни казуси и добри практики. 54 324.22 35 315.60 Дейност 7. Дейности по информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на проекта. С финансиране по проекта НСОРБ планира да изработи целева рекламна брошура, които да бъдат раздавани на участниците в обученията, както и при други събития на НСОРБ (докумнтацията за обществена поръчка ще бъде изготвена от външен изпълнител). За осигуряване на информация и публичност за дейностите по проекта, НСОРБ ще използва и собствените си информационни канали: периодични публикации (минимум 100 ) в Информационния бюлетин - минимум 10 публикации (1500 абоната) и в Електронния бюлетин - минимум 90 публикации (над 4000 абоната); изпращане на минимум 10 прессъобщения до медиите ; организиране отразяването на всеки проведен семинар в регионалните и местни медии, за което НСОРБ ще осигури съдействие от общинските специалисти за връзки с обществеността (изпратени 180 соъбщения до общинския служител а връзки с обществеността). В началото на проекта ще се проведе откриващо събитие (средно 350 участници), което ще представи основните дейности и очаквани по проекта резултати. В края на проекта ще бъде подготвено заключително събитие (средно 350 участници), на което ще бъдат представени резултатите по проекта и ще бъдат направени изводи за бъдещи обучения за общинската администрация. Финансовата подкрепа на ЕСФ и ОПДУ ще бъде отбелязана на всички подготвени в рамките на проекта материали и издания. За всяко от обученията НСОРБ ще изработи и осигури на изпълнителите рекламни банери, които да бъдат поставени в залите за делова работа. Предвижда се изработването общо на 6 броя рекламни банери. Всички материали по тази и по останалите дейности на проекта ще изпълняват минималните изисквания съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение 10 към Насоките). 27 322.80 20 710.80 |
Тръжни процедури | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Дейност 1. Проучвания сред общините за осигуряване на устойчив и ефективен обучителен процес на общинските служители: Създаване на механизъм за постоянен мониторинг на потребностите от обучение. При стартирането на проекта (септември- октомври 2016) ще се извърши проучване сред всички общини, като в рамките на отделната общинска администрация ще бъдат включени общински експерти от различните сфери на дейност. Ще бъдат интервюирани и кметовете на общини, които ще посочат по кои теми техните експерти имат нужда да повишат своята квалификация и кои форми ще бъдат най-ефективни. В резултат на това начално проучване ще бъде идентифицирано следното: - Идентифициране на приоритетни области на обучения - Идентифициране на методите на обучение с цел подобряване на тяхното ефективност - Идентифициране на организацията и формите на обучителния процес в посока повече ефективност и по-малко отсъствие от работното място. - Идентифициране на иновации и добри практики при предоставянето на публични услуги (добрите практики ще бъдат задължителна част от последващите обучителни модули) На база проучването ще бъде подготвен Годишен план за обучение на общински служители за 2017 г., който ще бъде приет от Управителния съвет на НОСРБ През периода юли-октомври на 2017 г., предвид промените в средата, отново, междинно, ще се допитаме до общините: има ли необходимост от включване на нови теми, от промяна във формите на обучение и др. На база това проучване ще бъде изготвен годишен план за обучение за следващата година и приет отново от УС. Проучванията ще бъдат извършени чрез писмени допитвания и фокус групи и дискусионни форуми. Създаването на механизма за постоянен мониторинг на потребностите от обучение ще позволи да се отговори най-добре на нуждите от обучение на общинските служители, това допринася и за двете специфични цели на проекта: НСОРБ като информационен и квалификационен център за развитие на служителите в общинските администрации. и повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 107 853.88 77 566.36 Дейност 2. Доразвитие на Интернет платформата за обучение в частта дистанционно обучение: Разработената в рамките на проект на НСОРБ (№ К12-22-1/29.09.2012 г по ОП „Административен капацитет“ Интернет платформа за обучение дава достъп на общинските експерти до информация за актуални обучения, те могат да се регистрират за участие в тях и да надграждат своите знания и умения в сферата на своята компетентност чрез публикувани учебни материали. Следващите стъпки за гарантиране нейното пълноценно използване и повишаване на полезността й за общините са: • разширяване на функционалните й характеристики в частта на дистанционното обучение; • създаване на електронна библиотека с контролиран достъп, в който ще бъдат публикувани минимум 10 практически наръчници по отделни теми на общинската дейност Разширяването функционалността на платформата включва Създадената Интернет платформа за обучение (ИПО), която се достъпва през интернет страницата на НСОРБ на адрес www.namrb.org и е на адрес: http://www.namrb.obuchi-se.org/ ще се надгради функционално с нов модул „Дистанционно обучение” (МДО). Това се налага от въвеждането на дистанционна неприсъствена форма, която НСОРБ ще използва при провеждането на обучения за общинските специалисти чрез използване на съвременните комуникационни технологии. Същевременно ще продължи ползването на действащата Интернет платформа за обучение, през която ще продължи да се организира дейността на НСОРБ по проектите с присъствено обучение на общински експерти. . Модулът за дистанционното обучение ще има следното съдържание: Входен портал; Модул “Дистанционно обучение”; Модул „Тестове“; Модул „Кандидатстване“; Модул „Участници“ Модул „Библиотека“; Модул „Управление на съдържанието“ (CMS); Модул „Администриране на достъпа“. 35 820.00 35 820.00 Дейност 3. Актуализиране на съществуващи и създаване на нови обучителни модули по ключови теми в съответствие с проучването по Дейност 1: На база на проучването по Дейност 1 експертите на НСОРБ ще идентифицират необходимостта от нови теми, по които е необходимо обучение, както и теми и с изцяло ново законодателство. Към новите теми ще задължително ще бъде включена управление на общинската собственост. При необходимост ще бъдат включени и други теми при спазване споразумението между НСОРБ и ИПА за демаркация.Темите с изцяло ново законодателство до момента са: образование, превенция от бедствия, местни финанси и др. Дейността по създаване на нови модули, актуализиране на модули с изцяло ново законодателство ще бъде възложена на външни изпълнители, които ще подготвят или актуализират обучителните модули и ще осигурят обучители по тях. На външни изпълнители ще бъде възложено осигуряването на обучители. Конкретните изисквания за броя, професионалната квалификация и опит на обучителите, както и процедурите за техния подбор, ще бъдат разписани в техническото задание към процедурата по ЗОП. На тази база изпълнителят ще набере кандидати, ще извърши оценка и ще предложи на НСОРБ обучители по всеки от предвидените модули. Изпълнителят ще подготви и програма и материали за провеждане на обучение на избраните обучители. Изпълнителят следва да осигури лектори за обучението на обучители. При разработването на обучителните модули, НСОРБ ще изисква те да бъдат подготвени, както за присъствено обучение, така и за дистанционни обучения. Следва да са придружени с всички необходими материали: детайлна програма, материали за обучителите, презентации и обучителни материали по всяка отделна тема. Експертите на НСОРБ, в зависимост от своята компетентност, ще контролират цялостния процес по подбор на лектори, разработване на материали, програми и обучителни модули. В зависимост от текущата ситуация при провеждането на обученията (присъствени и дистанционни) модулите ще се актуализират в зависимост от динамиката на законодателството. Качеството на обученията ще бъде следено от съответния ключов експерт на НСОРБ, който задължително ще присъства на обученията за обучители в неговата сфера на дейност. След приключването на обученията от Годишната програма за 2017 г. ще се подготви оценка, която ще обобщава оценките на участници, лекторите и експертите на Сдружението. На тази база ще се подготвят съответните препоръки към изпълнителите за провеждане на обученията през 2018 г. Дейността допринася за постигане на втора специфична цел: нови и актуализирани обучителни модули, обучени обучители и план за обучение на общинските служители за 2017 и 2016 г., което дефинира НСОРБ като квалификационен център за развитие на служителите в общинските администрации. 585 805.88 580 874.65 Дейност 4. Провеждане на присъствени и дистанционни обучения по новосъздадени и актуализирани модули.: Присъствените и дистанционни обучения ще бъдат провеждани, съгласно одобрени от Управителния съвет на НСОРБ Годишни програми. Планира се провеждането на 18 присъствени обучения по всеки един от 10-те модула със средно 30 участника всяко. Продължителността на присъствените обучения се предвижда да е в рамките от 1 до 5 дни (в зависимост от темата средно 3 дни), като по-някои модули обученията могат да бъдат провеждани на отделни фази (например, на всеки три месеца по 1 до 2 дни). Присъствените обучения ще се провеждат в различни градове в България, като участниците в обученията сами ще избират на кое място ще вземат участие. Това ще позволи и обмяна на опит и добри практики между общини, отдалечени една от друга. Обучителите на присъствените обучения ще бъдат осигурени от външния изпълнител, подготвил модула. Всички участници успешно преминали присъствени обучения ще получават сертификат. Ключовите експерти ще се присъстват на минимум девет от общо 18 присъствени обучения от съответния модул със следната цел: - систематизиране на поставяни от общините проблеми, констатирани затруднения при прилагането на нормативната уредба, практически казуси (информацията е необходима при провеждането на дистанционните обучения и при подготовката на наръчниците) - идентифициране и описание на добри общински практики – за включване наръчниците и дистанционните обучения - мониторинг и контрол върху цялостната съдържателна дейност по организиране на обученията – програма, материали, съответствие между потребностите на общините и провежданите обучения; - оценка на обучителите – оценка за нивото на представяне на обучителите и при необходимост подготовка на препоръки за подобрения. ; Основната задача на ключовите експерти ще бъде да осигурят качеството на реализираните по проекта обучения и подготвени материали, както и да гарантира, че тяхното съдържание в максимална степен отговаря на потребностите на общините. Дистанционни обучения ще се провеждат чрез Интернет платформата - публикуване на материали и тестове, комуникация чрез имейл с ключовите експерти, получаване на отговори в рамките на деня, възможности за онлайн консултации – общуване в реално време. Тези обучения ще се осъществяват от ключовите експерти по съответните теми Дистанционните обучения ще се финализират с полагането на присъствен изпит и получаване на сертификат. Изпитите ще се провеждат в Центъра за обучение в Габрово или в офиса на НСОРБ, като изпитната комисия ще се състои от от трима ключови експерти на НСОРБ. Техният поименен състав ще бъде посочен в Заповед на изпълнителния директор. Изпитите са заложени за средно 2 дни (16 часа) по всеки отделен модул от 20 човека. Заложени са общо 480 часа за десетте модули, разпределени по експерти, както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - 96 часа 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - 96 часа 3. Експерт "Образование и социални дейности" - 96 часа 4. Експерт "Местни финанси" - 96 часа 5. Експерт "Екология" - 96 часа Предвижда се провеждане на поне едно дистанционно обучение по всеки един от 10 -те модула, като бъдат обучени минимум 200 човека. Часовете на ключовите експерти са заложени за средно 14 часа на 1 дистанционно обуче. Заложени са общо 2800 часа за десетте модули и 200 дистанционно обучени, разпределени по експерти, както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - 559 часа 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - 559 часа 3. Експерт "Образование и социални дейности" - 559 часа 4. Експерт "Местни финанси" - 559 часа 5. Експерт "Екология" - 559 часа Дейността пряко кореспондира със специфична цел 2 - Повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 2 604 774.69 2 570 247.34 Дейност 5. Провеждане на обучения по заявка на общините: Обученията по заявка ще се извършват от квалифицирани общински експерти с богат практически опит. Такъв тип общински експерти НСОРБ обедини в 12 експертни мрежи (създадени от предходния проект по ОПАК - № К12-22-1/29.09.2012 г.) Обученията по заявка на общини ще се изпълняват до 15 работни дни от постъпване на заявката от съответната община. Заявка ще се приема при минимум 1 и максимум 10 обучаеми. Минималният брой от един обучаем е поради спецификата на малките общини, където често един експерт съвместява две до три сфери на дейност. Следва да се има предвид, че дейността "Обучение по заявка" е отделно обособена поради специфичността - на място според конкретните проблеми се дават практически решения. Това не предполага голям брой обучаеми служители. След получаване на заявката, НСОРБ ще подбере подходящ общински експерт с необходимата компетеност от експертните мрежи, който, на място, в заявилата община, в рамките на до 5 работни дни ще обучи свои колеги по конкретен казус или проблем. Обученията по заявка ще приключват с доклад от страна експерта за извършената работа и списък с обучените служители. Сертификати не се предвиждат в тази форма на обучение. Дейността пряко кореспондира със специфична цел 2 - Повишаване квалификацията и капацитета на общинските служители в сферите на тяхната компетентност за предоставяне на качествени публични услуги 77 380.00 0.00 Дейност 6. Подготовка на практически наръчници по отделните обучителни теми: С оглед систематизиране на материалите, разработени в процеса на изпълнение на проекта, ще бъдат подготвени минимум 10 практически наръчника. Това в значителна степен ще допринесе за създаване на условия за устойчивост на постигнатите по проекта резултати – общинските представители ще разполагат с електронни практически издания, които ще може да ползват във всекидневната си работа. По този начин резултатите от проекта ще могат да се използват и от представители на общини, които не са имали възможност за участие в обученията. 10-те практически наръчници ще бъдат подготвени от ключовите експерти на НСОРБ в следните тематични области: "Общинска собственост ", "Устройство на територията", "Превенция и действия при бедствия" , "Обществен ред и сигурност", "Образование", "Социални дейности", "Местни данъци и такси", "Общински бюджети", "Управление на водите и "Управление на отпадъците", като трима от експертите ще подготвят по два наръчника (общо 6), а четирима от експертите ще подготват по един (общо 4), както следва: 1. Експерт "Общинска собственост и устройство на територията" - отговаря за два наръчника "Общинска собственост" и "Устройство на територията" 2. Експерт "Превенция на бедствия, обществен ред и сигурност" - отговаря за два наръчника "Превенция на бедствия" и "Обществен ред и сигурност" 3. Експерт "Образование и социални дейности" - отговаря за два наръчника "Образование" и "Социални дейности" 4. Експерт "Местни финанси" - отговаря за два наръчника "Местни данъци и такси" и "Общински бюджети" 5. Експерт "Екология" - отговаря за два наръчника "Управление на отпадъците" и "Управление на водите" При необходимост и при по-сложни казуси ще бъдат наемани и квалифицирани общински експерти. Наръчниците ще съдържат добри практики, важни казуси, въпроси и отговори и др., които ключовите експерти са обобщили при участието си в присъствените обучения и провеждането на дистанционни обучения. Техният обем ще бъде около 100 стр. всеки, като ключовите експерти ще имат ангажимента да ги допълват и актуализират, предвид промени в законодателството. Минималните изисквания, на които трябва да отговарят ще бъдат описани в технически задания, изготвени от ръководителя на проекта. Наръчниците ще бъдат публикувани в Електронната библиотека на надградената Интернет платформата за обучение. Дейноста пряко кореспондира със специфична цел 1 - Общинските служители ще имат на разположение богати информационни ресурси - практически помагала по отделните специфични сфери на дейност с актуална информация, конкретни казуси и добри практики. 54 324.22 35 315.60 Дейност 7. Дейности по информация и комуникация: Дейностите за информация и комуникация ще бъдат реализирани през целия период на изпълнение на проекта. С финансиране по проекта НСОРБ планира да изработи целева рекламна брошура, които да бъдат раздавани на участниците в обученията, както и при други събития на НСОРБ (докумнтацията за обществена поръчка ще бъде изготвена от външен изпълнител). За осигуряване на информация и публичност за дейностите по проекта, НСОРБ ще използва и собствените си информационни канали: периодични публикации (минимум 100 ) в Информационния бюлетин - минимум 10 публикации (1500 абоната) и в Електронния бюлетин - минимум 90 публикации (над 4000 абоната); изпращане на минимум 10 прессъобщения до медиите ; организиране отразяването на всеки проведен семинар в регионалните и местни медии, за което НСОРБ ще осигури съдействие от общинските специалисти за връзки с обществеността (изпратени 180 соъбщения до общинския служител а връзки с обществеността). В началото на проекта ще се проведе откриващо събитие (средно 350 участници), което ще представи основните дейности и очаквани по проекта резултати. В края на проекта ще бъде подготвено заключително събитие (средно 350 участници), на което ще бъдат представени резултатите по проекта и ще бъдат направени изводи за бъдещи обучения за общинската администрация. Финансовата подкрепа на ЕСФ и ОПДУ ще бъде отбелязана на всички подготвени в рамките на проекта материали и издания. За всяко от обученията НСОРБ ще изработи и осигури на изпълнителите рекламни банери, които да бъдат поставени в залите за делова работа. Предвижда се изработването общо на 6 броя рекламни банери. Всички материали по тази и по останалите дейности на проекта ще изпълняват минималните изисквания съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. (Приложение 10 към Насоките). 27 322.80 20 710.80 |
Индикатори | |
Обща стойност на проекта | 3705135.28 |
БФП | 3705135.28 |
Собствено финансиране | 0.00 |
Общо реално изплатени суми | 3371092.38 |
Процент на съфинансиране от ЕС | 85.00 |
cached @ 2020-11-07 09:16:24
Ако считате, че този безплатен ресурс е полезен, включете се с малка сума за неговата поддръжка. При възможност, станете наш редовен спомоществовател с опцията Месечно дарение. Това ни помага да предвиждаме бъдещи разходи и да планираме дейността си за месеци напред.
Или с PayPal тук!
Включи се с месечни вноски с банкова карта или PayPal тук!
Become a monthly donor with bank card or PayPal here!
Bank wire
Account owner: Assoc. DRJI
Owner address: 16 bvd. Saint Germain, 75005 Paris
IBAN: FR76 1820 6002 0665 0617 8570 619
BIC: AGRIFRPP882
Revolut
Crypto
BTC: bc1q8asgyunzwue3esm7p6nj8yv7umcppssktjv6e7
***
За да научавате преди всички за нови разследвания, инсталирайте си нашето мобилно приложение:
This post is also available in: English (Английски)