Въведете име на фирма, ключови думи за проект и т.н.
Contract ID | WDNLociJUQk= [@eufunds.bg | @bird.bg] |
Процедурa | BG05M9OP001-2.003 Приеми ме 2015 |
# ISUN | BG05M9OP001-2.003-0001-C04 |
Наименование на проекта | Приеми ме 2015 |
Бенефициент | 121015056 АГЕНЦИЯ ЗА СОЦИАЛНО ПОДПОМАГАНЕ [ТР] |
Бенефициент адрес | България, гр.София, 1000, Триадица №2 [Търси по адресс в ISUN] |
Бенефициент - свързани фирми | |
Участващи организации | |
Източник на финансиране | Развитие на човешките ресурси |
Дата на сключване на договора/заповедта | 2015-12-01 00:00:00 |
Дата на стартиране | 2015-12-01 00:00:00 |
Дата на приключване | 2020-12-31 00:00:00 |
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП | Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП |
Местонахождение | България |
Кратко описание на проекта | Кратко описание на проекта Настоящата операция допълва и надгражда операция „Приеми ме“, финансирана по ОП РЧР 2007-2013 г., която допринесе за прилагането в национален мащаб на нов подход за предоставяне на услугата „приемна грижа”, както и за разширяване на възможностите за развитие на услугата по децентрализиран начин. Операцията е насочена към усъвършенстване и разширяване обхвата на услугата „приемна грижа" и затвърждаване предоставянето й на местно ниво като алтернативна форма за отглеждане на деца в риск в семейна среда и съдържа иновативен елемент по отношение на подкрепата, насочена към развитие на „специализирана приемна грижа“ за деца с увреждания; деца, жертви на насилие или трафик; деца, непридружени бежанци, както и с мерките, насочени към повишаване на качеството на приемната грижа чрез осъществяване на мониторинг. Специален фокус ще се постави върху настаняването на деца до 3-годишна възраст. Утвърдените и сега действащите в рамките на проект „И аз имам семейство" приемни родители, могат да преминат към проект „Приеми ме 2015“ с оглед гарантиране интереса на настанените деца в приемните семейства, недопускане на възможност за прекратяване на настаняването, потвърдено от съда на тези деца и попадането им обратно в специализирана институция за деца. Новият проект ще затвърди предоставянето на услугата на местно ниво като алтернативна форма за отглеждане на деца в риск в семейна среда в общините, включени в проект „И аз имам семейство“, както и в други общини, в които се развива социалната услуга „приемна грижа“. Спецификата на проекта изисква ангажиране на различни субекти в организацията и управлението с прилагане на иновативен модел на взаимодействие, по отношение на планирането и предоставянето на социалната услуга „приемна грижа” по децентрализиран начин чрез ясно разпределение на отговорностите между АСП и общините-партньори, с активното участие на неправителствени организации на всички етапи по изпълнение на проектните дейности. |
Дейности | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Организация и управление : Дейноститещесеизпълняватпри прилаганетонановмоделна взаимодействие по отношение на планиране, управление и предоставяне на услугата, с оглед осигуряване на приемственост между постигнатите резултати по предходната схема „Приеми ме”(етап I) и на целесъобразност на следващите стъпки за постигане на настоящите цели (етап II).Ще бъдат ангажирани различни субекти по децентрализиран начин чрез ясно разпределение на отговорностите между АСП и общините, с активното участие на НПО в дейностите по обхвата на услугата.Реализирането на целите на конкретната БФП изисква изграждането на управленски екипи от представители на централната власт: НЕОУ и управленски екипи на местно ниво: етап I-екип за управление на Проекта в 82 общини-партньори (ЕУП); от етап II- областен екип за управление на Проектав общините-областни градове(ОЕУП-администратор и счетоводител); в останалите партньори-финансово управление на общинско ниво чрез оперативен счетоводител (ОС).Националният екип включва 12 служители на АСП, с отговорности по организация, управление и мониторинг:ръководител1,счетоводител–1,координатор по администриране на проекта1,координатори по организация и управление6,юрист1,финансов контрольор1,технически сътрудник–1.Принеобходимост,ще могат да бъдат включени и експерти/специалисти за консултиране и подпомагане функционирането на цялостния управленски механизъм:оперативни счетоводители–2;технически сътрудник–1 и др.експерти.Управленска отговорност за реализиране на Проекта чрез планиране, организиране, контролиране, координиране и отчитане пред КБ ще има всяка общинапартньор.Съответните ангажименти и обхватът на управленската отговорност на всяка община ще бъдат разписани в партньорското споразумение.След въвеждане в изпълнение на годишен План за развитие на услугата изготвен от КЕС(Д.2), за реализиране на етап II по Проекта, на 82-те общини от етап I ще бъде предложено сключването на Анекс за актуализиране на проектното партньорство чрез определяне на специфични отговорности с цел прилагане на областен модел на развитие на приемната грижа.Кметът на общината-областен град ще определи администратора и счетоводителя в ОЕУП.Функционалните им задължения ще се разпишат в длъжностна характеристика/ административната заповед.Сформиране на ОЕУП за София-област ще се предложи на кмета на общината-партньор, с най-голям брой население спрямо останалите партньори от областта.Кметът на общинатаобластен град, съгласувано с Комисията за детето по чл.20а от ЗЗД има възможност според нормата на чл.21 от ППЗЗД да договаря преките дейности, свързани с обхвата на услуга с друг доставчици-НПО с опит не помалко от 3 г. в тази услуга-с договор по реда на чл.18а, ал.3 от ЗСП, в съответствие с чл.34а от ЗЗД.Конкретните ангажименти и обхватът на отговорности и взаимодействие по изпълнението на проектните дейности между партньора и НПО ще бъдат детайлно разписани в договора помежду им.Кметът сформира Комисия, която провежда конкурсна процедура за избор на екип по приемна грижа-ЕПГ (етап I). В етап II: кметът сформира Комисия за избор на областен ЕПГ(в т.ч. за изнесено работно място), ако партньорът изпълнява самостоятелно преките дейности, свързани с обхвата на услуга; в случай, че общината-областен град договори изпълнението на преките дейности с НПО, изборът/определянето на екипа (чрез конкурсна процедура), е отговорност на съответното НПО.За всички области (без София област)ще се сформира областен екип в областния град и изнесено работно място в конкретна община/и, според заложеното в Плана. За София-област: екип в общината-партньор, с най-голям брой население спрямо останалите партньори от областта;кметът също ще има възможност да договори изпълнението на преките дейности с НПО.Организацията на работа на всеки екип е отговорност на представляващия доставчика при спазване на утвърдените стандарти в Методиката. Неедопустимо наемането на действащи служители от териториалните поделения на АСП в дейностите, отговорност на доставчика, включени в обхвата на услугата. 4 099 083.84 3 152 110.03 Създаване на Консултативен експертен съвет във връзка с координиране механизма по реализиране на проектните дейности. Планиране на потребностите от приемна грижа. Анализ по развитието на приемната грижа.: Към Проекта ще се сформира Консултативен експертен съвет (КЕС), в дейността на който ще се ангажират различни субекти: представители на централната, местната власт и гражданското общество (МТСП, ДАЗД, АСП, Национално сдружение на общините в РБ, УНИЦЕФ България, Национална мрежа за децата, Национална асоциация за приемна грижа) - председателстван от Ръководителя на Проекта.Критерии за избор на конкретните НПО са стратегическите приоритети в дейностите им: иницииране и активно участие в реализирането на политики на местно и национално ниво, насочени към деинституционализацията на деца и развитие на ефективна заместваща семейна грижа за деца в риск.Основната дейност на КЕС е в посока подпомагане на планирането, изпълнението и наблюдението на Проекта в съответствие с държавната политика в областта на приемната грижа и добрите европейски и международни практики.Преките ангажименти на КЕС са: да изготви анализ на потребностите от развиването на приемна грижа на общинско, областно и национално ниво на база извършено изследване по предварително зададени критерии и идентифицирани потребности; на база изготвения анализ да разработи краткосрочен План за развитие на социалната услуга „приемна грижа” в страната (План), който ще се актуализира периодично до края на Проекта след анализ на развитието за изминалия период (в срок не помалко от 12 месеца); да изготви Критерии за допустимост (неразделна част от Плана), съобразно които ще се реализира последващ преглед на общините (етап II с отворен вход за включване и на нови партньори), като основните критерии за участие ще са относими към идентифицираната необходимост от предоставяне и развитие на приемната грижа на общинско, областно и национално ниво.На база утвърдените План и Критерии за реализирането на етап II КЕС ще определи разпределението на конкретни проектни отговорности на съответните общинипартньори, както и разширяването обхвата на приемната грижа (в т.ч. специализирана), с цел постигане на проектните цели.На своите заседания КЕС ще обсъжда и взема решения по: Цялостно планиране на потребностите от приемна грижа и развитието й на общинско, областно и национално ниво; Ще съгласува информационна карта и формуляр за текущ и периодичен мониторинг, по отношение ефекта на въздействие от предоставяната социална услуга върху децата – потребители услугата „приемна грижа”; - Предложения за програма за основното обучение и за специализирани обучения за ОЕПГ и експерти от РДС/ДСП, както и списък на НПО с експертен капацитет; списък на съответните организации за организирането на супервизия на приемните семйства и на ОЕПГ; - Предложения за програма за основното обучение, за специализирани обучения за Комисиите по приемна грижа, ОЕПГ и експерти от РДСП/ДСП; Обсъжда аналитични междинни доклади за извършвания мониторинг и окончателен доклад по изпълнението на индикаторите; Прави преглед и изготвя предложения за актуализация на съществуващата концептуална рамка за приемната грижа в страната – в т.ч. за промени в нормативната уредба и/или подзаконовите актове, с оглед ефективното й развитие и насърчаване прилагането на добрите практики (в т.ч. Наредбата за условията и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях; Методиката за условията и начина на предоставяне на социалната услуга „приемна грижа“. 3 800.00 253.86 Предоставяне на услугата „приемна грижа”, вкл. и специализирана приемна грижа.: Услугата „приемна грижа“ се предоставя от доставчик всяка общинапартньор по Проекта (етап I); общината-областен град (етап II), чрез сформиран от кмета екип по приемна грижа. Кметът на общинатаобластен град, съгласувано с Комисията за детето по чл.20а от ЗЗД има възможност според нормата на чл.21 от ППЗЗД да договаря преките дейности, свързани с обхвата на услуга с друг доставчик-НПО с опит не помалко от 3 г. в тази услуга, с договор по реда на чл. 18а, ал. 3 от ЗСП, в съответствие с чл. 34а от ЗЗД.В етап I кметът на всяка община-партньор ще назначи социалните работници след конкурсната процедура на Комисията за избор на ЕПГ, с участници:ЕУП и специалист/и от съответното ДСП.В етап II, ако общината-областен град изпълнява самостоятелно преките дейности, свързани с обхвата на услуга, кметът ще назначи началник-екип и социални работници след конкурсна процедура, проведена от Комисията за избор с участници:ОЕУП и специалист/и от съответното РДСП/ДСП.В случай, че общината-областен град договори преките дейности с НПО, изборът на екипа (чрез конкурсна процедура) е отговорност на съответното НПО.Във всяка от 27-те области в страната в областния град (без София област) ще се сформира областен екип (ОЕПГ), а изнесено работно място (ИРМ) - в конкретна община/и, съобразно специфичната потребност на областта и разпределението, заложено в Плана за развитие на услугата.За София-област ще се сформира ЕПГ в общината-партньор, с най-голям брой население спрямо останалите партньори от областта, като кметът също ще има възможност да договори изпълнението на преките дейности по обхвата на услугата с НПО.Организацията на работа на всеки екип е отговорност на представляващия доставчика при спазване на утвърдените стандарти.Не е допустимо наемането на действащи служители от териториалните поделения на АСП в дейностите, отговорност на доставчика, включени в обхвата на услугата.Доставчикът-чрез ЕПГ(етап I) или ОЕПГ (етап II), предоставя доброволна, професионална и заместваща приемна грижа; целия пакет от дейности, насочен към приемните родители, семействата на близки и роднини, както и кандидатите за приемни семейства.Отговорност на доставчика е: да информира обществеността за същността и развитието на услугата „приемна грижа“; да информира и консултира утвърдените приемни семейства, относно възможностите за промяна на профила им, както и новите кандидати за приемни семейства относно грижи за деца до 3 г. и за предоставянето на специализирана приемна грижа за: деца с увреждания; деца, непридружени бежанци; деца, жертви на насилие или трафик; да изпълнява всички регламентирани с Методиката дейности, свързани с предоставянето на услугата в условията на взаимодействие със съответния ОЗД.Чрез ЕПГ/ОЕПГ доставчикът ще осигурява и съдейства за предоставяне на подкрепящи услуги на приемните семейства, както и на семейства на роднини и близки, в които има настанени деца, по отношение на планираните мерки за закрила за детето (чл.23 и чл.24 от ЗЗД). При предоставянето на социалната услуга всяка община-партньор осигурява финансова подкрепа на децата, настанени в приемни семейства на територията на съответната община чрез изплащане на месечни средства. Те се определят спрямо гарантирания минимален доход (ГМД)– действащият размер за съответната година (определен за страната с акт на МС), и в зависимост от възрастта на конкретното дете, както следва: За дете от 0 до 3годишна възраст-4 х ГМД;За дете от 3 до 14годишна възраст-3,5 х ГМД;За дете от 14 до 18годишна възраст, а ако учи до 20 г.-4 х ГМД.При отглеждане на дете с увреждане се определя добавка в размер на 1,2 х ГМД.Месечните възнаграждения на приемните семейства се определят в чл. 57в от ППЗЗД и са: приемен родител с едно настанено дете в семейството-150% от минималната работна заплата за страната (МРЗ);приемен родител с две настанени деца в семейството-160% от МРЗ;приемен родител с три и повече настанени деца в семейството-170% от МРЗ. 131 464 838.22 107 415 502.65 Обучение, подкрепа и супервизия на екипите по приемна грижа.: Доставчикът на социалната услуга „приемна грижа“ организира и съдейства за провеждането на обучения (основно и специализирано) на областния ЕПГ във връзка с обхвата на услугата. В основно обучение се включват само социални работници, назначени в ЕПГ/ОЕПГ и експерти от ДСП/ОЗД и РДСП, които не са преминали такова. Специализирано обучение се провежда за всички членове на екипите, ангажирани с предоставянето на услугата. Специализираното обучение на екипите ще включва теми, свързани с развиването на специализирана приемна грижа, както и надграждане и актуализиране на професионалните компетентности. Отговорност на доставчика е да осигурява периодично индивидуална и групова супервизия на ОЕПГ. С оглед осигуряване на ефективно взаимодействие и изграждане на капацитет обучения ще се провеждат и с членове на 28те Комисии по приемна грижа, експерти от РДСП и социални работници от отделите „Закрила на детето“ в ДСП. Провежданите в рамките на Проекта обучения и супервизии ще са съобразени с разработените от КЕС: годишен План за развитие на услугата; програма/теми за обучения на екипите, членове на Комисии по приемна грижа и експерти от РДСП и ДСП/ОЗД. 121 765.27 113 171.04 Осъществяване на мониторинг на качеството на приемната грижа.: Ще се сформира екип от координатори по мониториране предоставянето на услугата-5 служителя на АСП, определени от състава на Дирекция ЗД, предвид експертните им компетентности по ПГ.Контролът по спазването на регламентираните процедури и стандарти относно предоставяната от доставчика СУ ще се осъществява от този екип, чрез мониториране на цялостния обхват на услугата.Това ще осигури проследяване спазването на утвърдените процедури и оттам – качеството на предоставяната ПГ на национално, областно и общинско ниво.Съвкупността от действия в посока мониториране качеството на предоставяне на услугата на национално ниво, ще изисква наблюдение по изпълнението на дейностите в различните етапи.Мониторингът ще включва: регулярен обмен на информация с ЕПГ/ОЕПГ; наблюдение на място, анализ на прогреса и ефективността на Проекта като иновативна форма на междуинституционално взаимодействие.Приоритетно ще бъдат изследвани настанените в ПС деца от 0 до 3годишна възраст. Мониторингът ще се осъществява като текущ и периодичен.Координаторите методически ще подпомагат ефективното взаимодействие межди ЕПГ/ОЕПГ с ДСП/ОЗД.Текущият мониторинг ще проследява предоставяната грижа за децата, настанени в ПС, с акцент основните аспекти, които оказват влияние върху развитието на детето и изпълнението на заложените дейности в индивидуалните планове за действие за грижа.Така ще се отразява ефекта от всички заложени дейности и мерки и ще се отчита резултата от тях.В процеса на изследване ще се включат основни параметри, отнасящи се за детето под приемна грижа (съобразно възрастта му):потребности: здравни и физически; емоционални и поведенчески; образователни (наличие на специални образователни потребности); безопасна среда на отглеждане; идентичност-културни, религиозни, езикови и етнически потребности; свободно време и отдих; контакти с биологичното семейство, роднини или близки; подготовка за самостоятелен начин на живот и интеграция и др.ЕПГ/ОЕПГ ще информира ежемесечно за актуалното състояние при всички приемни семейства с местоживеене на територията на съответна община, ангажирани с грижи за настанените в тях деца. Заедно с попълнените информационни карти екипите ще представя обобщена подробна количествена информация по отношение ангажираните субекти в цялостния обхват на социалната услуга.Периодичният мониторинг ще се осъществява на място: ОЕПГ в общината-областен град по предварително разработен формуляр, като е възможно посещение и на: ИРМ; в дома на приемно семейство с настанено дете/деца.Той ще обхваща всички области по предоставянето на услугата и ще следи за ефективното изпълнение на процедурите, регламентирани в нормативната уредба за приемната грижа.Основните мониторирани области ще са свързани с процедурите по: консултиране на кандидатите; подаване на заявление; посещение в дома на кандидатите; интервю с 2 поръчители; обучение и оценка на кандидатите; представяне пред Комисията по приемна грижа за утвърждаване на приемното семейство; надграждащо/специализирано обучение; напасване на детето в приемното семейство; настаняване на детето; подкрепа при предоставяне на грижата; взаимодействие между приемното семейство и биологичното/осиновителното семейство и промяна и/или прекратяване на мярката за закрила.При установени проблеми, свързани с ефективното реализиране на процедурите и проектните дейностите, координаторът дава препоръки на екипа.Мониторирането ще осигури възможност за идентифициране на реалните потребности и проблемните области, с цел подходящо въздействие и постигане на подобра ефективност.На база на изводите от мониторинга ще се дават насоки за повишаване ефективността на услугата по отношение настанените деца.Периодичното анализиране на резултатите от мониторинга ще даде възможност да се оцени начина на предоставяне на социалната услуга от доставчика, съобразно утвърдените критерии и стандарти, с основна цел: гарантиране качество и ефективност при предоставяне на приемна грижа в найдобрия интерес на детето. 299 727.77 266 056.33 Информиране и публичност.: Предвидени са мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия по Проекта, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи деца, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена и перспективите за нейното развитие. Регулярно – в хода на реализиране на Проекта, ще се предоставя информация в публичното пространство за предвидените конкретни дейности и постигнати резултати. Доставчиците на услугата по първия етап, във взаимодействие с териториалните дирекции „Социално подпомагане“, ще организират информационни дни (кампании) на общинско ниво за добрите практики по предходната операция „Приеми ме“ и представяне на операция „Приеми ме 2015“. Съобразно заложеното в Плана за развитие на социалната услуга увеличение на приемните семейства, след стартиране на втория етап по Проекта конкретни общини, които ще се включат в настоящата операция ще проведат информационни кампании с цел популяризиране на проектните цели и задачи и насочване на потенциални кандидати за приемни родители с местоживеене в конкретни общини-партньори - към доставчик общината-областен град. Във всички общини-партньори доставчиците на услугата ще информират общността за основните акценти, заложени в Плана, изготвен от КЕС за съответната община и област. Периодично общността ще бъде информирана от доставчика за изпълнението на проектните дейности и новите задачи при актуализирането на Плана за развитие на социалната услуга. Предвидените целеви информационни дни (срещи на областно/общинско ниво), обвързани с конкретните задачи, заложени в Плана, ще са с насоченост: базово информиране за развитието на приемната грижа към момента; необходимостта от приоритетно набиране на кандидати за приемни родители за деца до 3годишна възраст и за предоставяне на специализирана приемна грижа; промяна на профила на утвърдени приемни семейства, преминаване на приемни семейства от доставчик териториалната ДСП към общината-партньор. По изготвeните от НЕОУ и обсъдени от КЕС тримесечни аналитични доклади по изпълнението на индикаторите, извършвания мониторинг и констатираните добри практики, ще бъдат изготвяни и публикувани новини и пресклипинги. Текуща информация ще бъде предоставяна при поискване и на юридически и физически лица. Като основни параметри в процеса на информиране ще бъдат заложени: Организиране и провеждане на 9 информационни работни срещи (1 бр. 2016 г., 2 през 2017 г. и по 3 през 2018, 2019 и 2020 г.), с участието на представители от общинските/областните екипи за управление на Проекта, ОЕПГ, представители на РДСП/ДСП и НПО, представени в КЕС. В тях ще бъдат представяни резултатите от изпълнението на Плана за развитие на приемната грижа, информиране за заложените нови насоки по обхвата на социалната услуга за предстоящия едногодишен времеви период, дискусии и обмяна на опит по отношение на междуинституционалното взаимодействие и реализирането на областния модел за организация, управление и предоставяне на приемната грижа. Организиране и провеждане на заключителна конференция по Проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени: 266 бр. информационни табели: за всяка общинапартньор и една за конкретния бенефициент; 3 000 бр. плакати и 400 000 бр. информационни брошури, които ще бъдат разпространени на територията на цялата страна: в общинските администрации, дирекциите ”Социално подпомагане”, специализираните институции и социалните услуги в общността, дирекциите БТ и др.; за участниците в заключителната конференция: 500 бр. информационни папки; 500 бр. тефтери; 500 бр. конферентни чанти; 500 бр. химикалки 414 784.90 200 825.73 |
Тръжни процедури | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Организация и управление : Дейноститещесеизпълняватпри прилаганетонановмоделна взаимодействие по отношение на планиране, управление и предоставяне на услугата, с оглед осигуряване на приемственост между постигнатите резултати по предходната схема „Приеми ме”(етап I) и на целесъобразност на следващите стъпки за постигане на настоящите цели (етап II).Ще бъдат ангажирани различни субекти по децентрализиран начин чрез ясно разпределение на отговорностите между АСП и общините, с активното участие на НПО в дейностите по обхвата на услугата.Реализирането на целите на конкретната БФП изисква изграждането на управленски екипи от представители на централната власт: НЕОУ и управленски екипи на местно ниво: етап I-екип за управление на Проекта в 82 общини-партньори (ЕУП); от етап II- областен екип за управление на Проектав общините-областни градове(ОЕУП-администратор и счетоводител); в останалите партньори-финансово управление на общинско ниво чрез оперативен счетоводител (ОС).Националният екип включва 12 служители на АСП, с отговорности по организация, управление и мониторинг:ръководител1,счетоводител–1,координатор по администриране на проекта1,координатори по организация и управление6,юрист1,финансов контрольор1,технически сътрудник–1.Принеобходимост,ще могат да бъдат включени и експерти/специалисти за консултиране и подпомагане функционирането на цялостния управленски механизъм:оперативни счетоводители–2;технически сътрудник–1 и др.експерти.Управленска отговорност за реализиране на Проекта чрез планиране, организиране, контролиране, координиране и отчитане пред КБ ще има всяка общинапартньор.Съответните ангажименти и обхватът на управленската отговорност на всяка община ще бъдат разписани в партньорското споразумение.След въвеждане в изпълнение на годишен План за развитие на услугата изготвен от КЕС(Д.2), за реализиране на етап II по Проекта, на 82-те общини от етап I ще бъде предложено сключването на Анекс за актуализиране на проектното партньорство чрез определяне на специфични отговорности с цел прилагане на областен модел на развитие на приемната грижа.Кметът на общината-областен град ще определи администратора и счетоводителя в ОЕУП.Функционалните им задължения ще се разпишат в длъжностна характеристика/ административната заповед.Сформиране на ОЕУП за София-област ще се предложи на кмета на общината-партньор, с най-голям брой население спрямо останалите партньори от областта.Кметът на общинатаобластен град, съгласувано с Комисията за детето по чл.20а от ЗЗД има възможност според нормата на чл.21 от ППЗЗД да договаря преките дейности, свързани с обхвата на услуга с друг доставчици-НПО с опит не помалко от 3 г. в тази услуга-с договор по реда на чл.18а, ал.3 от ЗСП, в съответствие с чл.34а от ЗЗД.Конкретните ангажименти и обхватът на отговорности и взаимодействие по изпълнението на проектните дейности между партньора и НПО ще бъдат детайлно разписани в договора помежду им.Кметът сформира Комисия, която провежда конкурсна процедура за избор на екип по приемна грижа-ЕПГ (етап I). В етап II: кметът сформира Комисия за избор на областен ЕПГ(в т.ч. за изнесено работно място), ако партньорът изпълнява самостоятелно преките дейности, свързани с обхвата на услуга; в случай, че общината-областен град договори изпълнението на преките дейности с НПО, изборът/определянето на екипа (чрез конкурсна процедура), е отговорност на съответното НПО.За всички области (без София област)ще се сформира областен екип в областния град и изнесено работно място в конкретна община/и, според заложеното в Плана. За София-област: екип в общината-партньор, с най-голям брой население спрямо останалите партньори от областта;кметът също ще има възможност да договори изпълнението на преките дейности с НПО.Организацията на работа на всеки екип е отговорност на представляващия доставчика при спазване на утвърдените стандарти в Методиката. Неедопустимо наемането на действащи служители от териториалните поделения на АСП в дейностите, отговорност на доставчика, включени в обхвата на услугата. 4 099 083.84 3 152 110.03 Създаване на Консултативен експертен съвет във връзка с координиране механизма по реализиране на проектните дейности. Планиране на потребностите от приемна грижа. Анализ по развитието на приемната грижа.: Към Проекта ще се сформира Консултативен експертен съвет (КЕС), в дейността на който ще се ангажират различни субекти: представители на централната, местната власт и гражданското общество (МТСП, ДАЗД, АСП, Национално сдружение на общините в РБ, УНИЦЕФ България, Национална мрежа за децата, Национална асоциация за приемна грижа) - председателстван от Ръководителя на Проекта.Критерии за избор на конкретните НПО са стратегическите приоритети в дейностите им: иницииране и активно участие в реализирането на политики на местно и национално ниво, насочени към деинституционализацията на деца и развитие на ефективна заместваща семейна грижа за деца в риск.Основната дейност на КЕС е в посока подпомагане на планирането, изпълнението и наблюдението на Проекта в съответствие с държавната политика в областта на приемната грижа и добрите европейски и международни практики.Преките ангажименти на КЕС са: да изготви анализ на потребностите от развиването на приемна грижа на общинско, областно и национално ниво на база извършено изследване по предварително зададени критерии и идентифицирани потребности; на база изготвения анализ да разработи краткосрочен План за развитие на социалната услуга „приемна грижа” в страната (План), който ще се актуализира периодично до края на Проекта след анализ на развитието за изминалия период (в срок не помалко от 12 месеца); да изготви Критерии за допустимост (неразделна част от Плана), съобразно които ще се реализира последващ преглед на общините (етап II с отворен вход за включване и на нови партньори), като основните критерии за участие ще са относими към идентифицираната необходимост от предоставяне и развитие на приемната грижа на общинско, областно и национално ниво.На база утвърдените План и Критерии за реализирането на етап II КЕС ще определи разпределението на конкретни проектни отговорности на съответните общинипартньори, както и разширяването обхвата на приемната грижа (в т.ч. специализирана), с цел постигане на проектните цели.На своите заседания КЕС ще обсъжда и взема решения по: Цялостно планиране на потребностите от приемна грижа и развитието й на общинско, областно и национално ниво; Ще съгласува информационна карта и формуляр за текущ и периодичен мониторинг, по отношение ефекта на въздействие от предоставяната социална услуга върху децата – потребители услугата „приемна грижа”; - Предложения за програма за основното обучение и за специализирани обучения за ОЕПГ и експерти от РДС/ДСП, както и списък на НПО с експертен капацитет; списък на съответните организации за организирането на супервизия на приемните семйства и на ОЕПГ; - Предложения за програма за основното обучение, за специализирани обучения за Комисиите по приемна грижа, ОЕПГ и експерти от РДСП/ДСП; Обсъжда аналитични междинни доклади за извършвания мониторинг и окончателен доклад по изпълнението на индикаторите; Прави преглед и изготвя предложения за актуализация на съществуващата концептуална рамка за приемната грижа в страната – в т.ч. за промени в нормативната уредба и/или подзаконовите актове, с оглед ефективното й развитие и насърчаване прилагането на добрите практики (в т.ч. Наредбата за условията и реда за кандидатстване, подбор и утвърждаване на приемни семейства и настаняване на деца в тях; Методиката за условията и начина на предоставяне на социалната услуга „приемна грижа“. 3 800.00 253.86 Предоставяне на услугата „приемна грижа”, вкл. и специализирана приемна грижа.: Услугата „приемна грижа“ се предоставя от доставчик всяка общинапартньор по Проекта (етап I); общината-областен град (етап II), чрез сформиран от кмета екип по приемна грижа. Кметът на общинатаобластен град, съгласувано с Комисията за детето по чл.20а от ЗЗД има възможност според нормата на чл.21 от ППЗЗД да договаря преките дейности, свързани с обхвата на услуга с друг доставчик-НПО с опит не помалко от 3 г. в тази услуга, с договор по реда на чл. 18а, ал. 3 от ЗСП, в съответствие с чл. 34а от ЗЗД.В етап I кметът на всяка община-партньор ще назначи социалните работници след конкурсната процедура на Комисията за избор на ЕПГ, с участници:ЕУП и специалист/и от съответното ДСП.В етап II, ако общината-областен град изпълнява самостоятелно преките дейности, свързани с обхвата на услуга, кметът ще назначи началник-екип и социални работници след конкурсна процедура, проведена от Комисията за избор с участници:ОЕУП и специалист/и от съответното РДСП/ДСП.В случай, че общината-областен град договори преките дейности с НПО, изборът на екипа (чрез конкурсна процедура) е отговорност на съответното НПО.Във всяка от 27-те области в страната в областния град (без София област) ще се сформира областен екип (ОЕПГ), а изнесено работно място (ИРМ) - в конкретна община/и, съобразно специфичната потребност на областта и разпределението, заложено в Плана за развитие на услугата.За София-област ще се сформира ЕПГ в общината-партньор, с най-голям брой население спрямо останалите партньори от областта, като кметът също ще има възможност да договори изпълнението на преките дейности по обхвата на услугата с НПО.Организацията на работа на всеки екип е отговорност на представляващия доставчика при спазване на утвърдените стандарти.Не е допустимо наемането на действащи служители от териториалните поделения на АСП в дейностите, отговорност на доставчика, включени в обхвата на услугата.Доставчикът-чрез ЕПГ(етап I) или ОЕПГ (етап II), предоставя доброволна, професионална и заместваща приемна грижа; целия пакет от дейности, насочен към приемните родители, семействата на близки и роднини, както и кандидатите за приемни семейства.Отговорност на доставчика е: да информира обществеността за същността и развитието на услугата „приемна грижа“; да информира и консултира утвърдените приемни семейства, относно възможностите за промяна на профила им, както и новите кандидати за приемни семейства относно грижи за деца до 3 г. и за предоставянето на специализирана приемна грижа за: деца с увреждания; деца, непридружени бежанци; деца, жертви на насилие или трафик; да изпълнява всички регламентирани с Методиката дейности, свързани с предоставянето на услугата в условията на взаимодействие със съответния ОЗД.Чрез ЕПГ/ОЕПГ доставчикът ще осигурява и съдейства за предоставяне на подкрепящи услуги на приемните семейства, както и на семейства на роднини и близки, в които има настанени деца, по отношение на планираните мерки за закрила за детето (чл.23 и чл.24 от ЗЗД). При предоставянето на социалната услуга всяка община-партньор осигурява финансова подкрепа на децата, настанени в приемни семейства на територията на съответната община чрез изплащане на месечни средства. Те се определят спрямо гарантирания минимален доход (ГМД)– действащият размер за съответната година (определен за страната с акт на МС), и в зависимост от възрастта на конкретното дете, както следва: За дете от 0 до 3годишна възраст-4 х ГМД;За дете от 3 до 14годишна възраст-3,5 х ГМД;За дете от 14 до 18годишна възраст, а ако учи до 20 г.-4 х ГМД.При отглеждане на дете с увреждане се определя добавка в размер на 1,2 х ГМД.Месечните възнаграждения на приемните семейства се определят в чл. 57в от ППЗЗД и са: приемен родител с едно настанено дете в семейството-150% от минималната работна заплата за страната (МРЗ);приемен родител с две настанени деца в семейството-160% от МРЗ;приемен родител с три и повече настанени деца в семейството-170% от МРЗ. 131 464 838.22 107 415 502.65 Обучение, подкрепа и супервизия на екипите по приемна грижа.: Доставчикът на социалната услуга „приемна грижа“ организира и съдейства за провеждането на обучения (основно и специализирано) на областния ЕПГ във връзка с обхвата на услугата. В основно обучение се включват само социални работници, назначени в ЕПГ/ОЕПГ и експерти от ДСП/ОЗД и РДСП, които не са преминали такова. Специализирано обучение се провежда за всички членове на екипите, ангажирани с предоставянето на услугата. Специализираното обучение на екипите ще включва теми, свързани с развиването на специализирана приемна грижа, както и надграждане и актуализиране на професионалните компетентности. Отговорност на доставчика е да осигурява периодично индивидуална и групова супервизия на ОЕПГ. С оглед осигуряване на ефективно взаимодействие и изграждане на капацитет обучения ще се провеждат и с членове на 28те Комисии по приемна грижа, експерти от РДСП и социални работници от отделите „Закрила на детето“ в ДСП. Провежданите в рамките на Проекта обучения и супервизии ще са съобразени с разработените от КЕС: годишен План за развитие на услугата; програма/теми за обучения на екипите, членове на Комисии по приемна грижа и експерти от РДСП и ДСП/ОЗД. 121 765.27 113 171.04 Осъществяване на мониторинг на качеството на приемната грижа.: Ще се сформира екип от координатори по мониториране предоставянето на услугата-5 служителя на АСП, определени от състава на Дирекция ЗД, предвид експертните им компетентности по ПГ.Контролът по спазването на регламентираните процедури и стандарти относно предоставяната от доставчика СУ ще се осъществява от този екип, чрез мониториране на цялостния обхват на услугата.Това ще осигури проследяване спазването на утвърдените процедури и оттам – качеството на предоставяната ПГ на национално, областно и общинско ниво.Съвкупността от действия в посока мониториране качеството на предоставяне на услугата на национално ниво, ще изисква наблюдение по изпълнението на дейностите в различните етапи.Мониторингът ще включва: регулярен обмен на информация с ЕПГ/ОЕПГ; наблюдение на място, анализ на прогреса и ефективността на Проекта като иновативна форма на междуинституционално взаимодействие.Приоритетно ще бъдат изследвани настанените в ПС деца от 0 до 3годишна възраст. Мониторингът ще се осъществява като текущ и периодичен.Координаторите методически ще подпомагат ефективното взаимодействие межди ЕПГ/ОЕПГ с ДСП/ОЗД.Текущият мониторинг ще проследява предоставяната грижа за децата, настанени в ПС, с акцент основните аспекти, които оказват влияние върху развитието на детето и изпълнението на заложените дейности в индивидуалните планове за действие за грижа.Така ще се отразява ефекта от всички заложени дейности и мерки и ще се отчита резултата от тях.В процеса на изследване ще се включат основни параметри, отнасящи се за детето под приемна грижа (съобразно възрастта му):потребности: здравни и физически; емоционални и поведенчески; образователни (наличие на специални образователни потребности); безопасна среда на отглеждане; идентичност-културни, религиозни, езикови и етнически потребности; свободно време и отдих; контакти с биологичното семейство, роднини или близки; подготовка за самостоятелен начин на живот и интеграция и др.ЕПГ/ОЕПГ ще информира ежемесечно за актуалното състояние при всички приемни семейства с местоживеене на територията на съответна община, ангажирани с грижи за настанените в тях деца. Заедно с попълнените информационни карти екипите ще представя обобщена подробна количествена информация по отношение ангажираните субекти в цялостния обхват на социалната услуга.Периодичният мониторинг ще се осъществява на място: ОЕПГ в общината-областен град по предварително разработен формуляр, като е възможно посещение и на: ИРМ; в дома на приемно семейство с настанено дете/деца.Той ще обхваща всички области по предоставянето на услугата и ще следи за ефективното изпълнение на процедурите, регламентирани в нормативната уредба за приемната грижа.Основните мониторирани области ще са свързани с процедурите по: консултиране на кандидатите; подаване на заявление; посещение в дома на кандидатите; интервю с 2 поръчители; обучение и оценка на кандидатите; представяне пред Комисията по приемна грижа за утвърждаване на приемното семейство; надграждащо/специализирано обучение; напасване на детето в приемното семейство; настаняване на детето; подкрепа при предоставяне на грижата; взаимодействие между приемното семейство и биологичното/осиновителното семейство и промяна и/или прекратяване на мярката за закрила.При установени проблеми, свързани с ефективното реализиране на процедурите и проектните дейностите, координаторът дава препоръки на екипа.Мониторирането ще осигури възможност за идентифициране на реалните потребности и проблемните области, с цел подходящо въздействие и постигане на подобра ефективност.На база на изводите от мониторинга ще се дават насоки за повишаване ефективността на услугата по отношение настанените деца.Периодичното анализиране на резултатите от мониторинга ще даде възможност да се оцени начина на предоставяне на социалната услуга от доставчика, съобразно утвърдените критерии и стандарти, с основна цел: гарантиране качество и ефективност при предоставяне на приемна грижа в найдобрия интерес на детето. 299 727.77 266 056.33 Информиране и публичност.: Предвидени са мерки за повишаване на информираността на обществото за планираните действия по Проекта, целенасочена работа за положителна промяна в обществените нагласи към рисковите групи деца, включително и достъпно разясняване каква е социалната услуга, за какви целеви групи е предназначена и перспективите за нейното развитие. Регулярно – в хода на реализиране на Проекта, ще се предоставя информация в публичното пространство за предвидените конкретни дейности и постигнати резултати. Доставчиците на услугата по първия етап, във взаимодействие с териториалните дирекции „Социално подпомагане“, ще организират информационни дни (кампании) на общинско ниво за добрите практики по предходната операция „Приеми ме“ и представяне на операция „Приеми ме 2015“. Съобразно заложеното в Плана за развитие на социалната услуга увеличение на приемните семейства, след стартиране на втория етап по Проекта конкретни общини, които ще се включат в настоящата операция ще проведат информационни кампании с цел популяризиране на проектните цели и задачи и насочване на потенциални кандидати за приемни родители с местоживеене в конкретни общини-партньори - към доставчик общината-областен град. Във всички общини-партньори доставчиците на услугата ще информират общността за основните акценти, заложени в Плана, изготвен от КЕС за съответната община и област. Периодично общността ще бъде информирана от доставчика за изпълнението на проектните дейности и новите задачи при актуализирането на Плана за развитие на социалната услуга. Предвидените целеви информационни дни (срещи на областно/общинско ниво), обвързани с конкретните задачи, заложени в Плана, ще са с насоченост: базово информиране за развитието на приемната грижа към момента; необходимостта от приоритетно набиране на кандидати за приемни родители за деца до 3годишна възраст и за предоставяне на специализирана приемна грижа; промяна на профила на утвърдени приемни семейства, преминаване на приемни семейства от доставчик териториалната ДСП към общината-партньор. По изготвeните от НЕОУ и обсъдени от КЕС тримесечни аналитични доклади по изпълнението на индикаторите, извършвания мониторинг и констатираните добри практики, ще бъдат изготвяни и публикувани новини и пресклипинги. Текуща информация ще бъде предоставяна при поискване и на юридически и физически лица. Като основни параметри в процеса на информиране ще бъдат заложени: Организиране и провеждане на 9 информационни работни срещи (1 бр. 2016 г., 2 през 2017 г. и по 3 през 2018, 2019 и 2020 г.), с участието на представители от общинските/областните екипи за управление на Проекта, ОЕПГ, представители на РДСП/ДСП и НПО, представени в КЕС. В тях ще бъдат представяни резултатите от изпълнението на Плана за развитие на приемната грижа, информиране за заложените нови насоки по обхвата на социалната услуга за предстоящия едногодишен времеви период, дискусии и обмяна на опит по отношение на междуинституционалното взаимодействие и реализирането на областния модел за организация, управление и предоставяне на приемната грижа. Организиране и провеждане на заключителна конференция по Проекта. В рамките на настоящата дейност ще се извърши дизайн, предпечатна подготовка и изработване на информационни материали. Ще бъдат изработени и разпространени: 266 бр. информационни табели: за всяка общинапартньор и една за конкретния бенефициент; 3 000 бр. плакати и 400 000 бр. информационни брошури, които ще бъдат разпространени на територията на цялата страна: в общинските администрации, дирекциите ”Социално подпомагане”, специализираните институции и социалните услуги в общността, дирекциите БТ и др.; за участниците в заключителната конференция: 500 бр. информационни папки; 500 бр. тефтери; 500 бр. конферентни чанти; 500 бр. химикалки 414 784.90 200 825.73 |
Индикатори | |
Обща стойност на проекта | 136404000.00 |
БФП | 136404000.00 |
Собствено финансиране | 0.00 |
Общо реално изплатени суми | 116052001.11 |
Процент на съфинансиране от ЕС | 85.00 |
cached @ 2020-11-07 09:16:24
Ако считате, че този безплатен ресурс е полезен, включете се с малка сума за неговата поддръжка. При възможност, станете наш редовен спомоществовател с опцията Месечно дарение. Това ни помага да предвиждаме бъдещи разходи и да планираме дейността си за месеци напред.
Или с PayPal тук!
Включи се с месечни вноски с банкова карта или PayPal тук!
Become a monthly donor with bank card or PayPal here!
Bank wire
Account owner: Assoc. DRJI
Owner address: 16 bvd. Saint Germain, 75005 Paris
IBAN: FR76 1820 6002 0665 0617 8570 619
BIC: AGRIFRPP882
Revolut
Crypto
BTC: bc1q8asgyunzwue3esm7p6nj8yv7umcppssktjv6e7
***
За да научавате преди всички за нови разследвания, инсталирайте си нашето мобилно приложение:
This post is also available in: English (Английски)