Въведете име на фирма, ключови думи за проект и т.н.
Contract ID | jcjSCkPa4A0= [@eufunds.bg | @bird.bg] |
Процедурa | BG05M9OP001-2.022 "МИГ Раковски - МПО2/ИП1 - Социално-икономическа интеграция на маргинализирани общности като ромите" |
# ISUN | BG05M9OP001-2.022-0002-C01 |
Наименование на проекта | СОЦИАЛНО-ИКОНОМИЧЕСКА ИНТЕГРАЦИЯ НА МАРГИНАЛИЗИРАНИ ОБЩНОСТИ КАТО РОМИТЕ В ОБЩИНА РАКОВСКИ |
Бенефициент | 000471543 ОБЩИНА РАКОВСКИ [ТР] |
Бенефициент адрес | България, гр.Раковски, 4150, пл. БЪЛГАРИЯ № 1 [Търси по адресс в ISUN] |
Бенефициент - свързани фирми | |
Участващи организации | 200553832 ЕНЕРГО БР ЕООД; 000457821 НАРОДНО ЧИТАЛИЩЕ "ПЕТКО МАНДАЖИЕВ - 1928" - с. МОМИНО СЕЛО; 201144557 ФИЛИПОВО - ГРУП ЕООД; 201302466 КАНДИ 2121 ЕООД; 126737468 КОЗИРОГ-Д ООД; 115605771 АЛЯСКА ТРЕЙДИНГ ООД; 115876242 ЕТ ГЕРЧЕВ- КРАСИМИР РОМАНОВ; 205041939 ВРАТИ-ЙС ЕООД; 200926377 ДЪГАТА ООД; 110567142 ЕВРОШАЙН ООД; 115564495 ФОНДАЦИЯ "НАЦИОНАЛЕН АЛИАНС ЗА РАБОТА С ДОБРОВОЛЦИ" - ПЛОВДИВ; 115254475 ИМБО ООД; |
Източник на финансиране | Развитие на човешките ресурси |
Дата на сключване на договора/заповедта | 2019-03-25 00:00:00 |
Дата на стартиране | 2019-05-02 00:00:00 |
Дата на приключване | 2020-09-02 00:00:00 |
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП | Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП |
Местонахождение | България, Югозападна и южно-централна България (BG4), Южен централен (BG42), Пловдив (BG421), Раковски |
Кратко описание на проекта | Кратко описание на проекта Проектът включва здравни, социални и образователни услуги, които са насочени изцяло към деца от маргинализираните общности – като ромите и техните семейства - на територията на община Раковски. Пакетът от иновативни здравни, социални и образователни услуги обхваща изграждането на два центъра, наречени „къщи“ в две от селата на територията на Община Раковски – село Болярино и село Момино село. „Къщите“ представляват помещения от общински сгради. В тях ще работят 2 социално-здравни медиатора на 8 часов работен ден, 2 домакина на 8 часов работен ден и 2 педагога на 4 часов работен ден. Всеки един от тях ще премине обучение организирано от партньора на Община Раковски по този проект Фондация „Национален Алианс за работа с доброволци“ /НАРД/ - гр. Пловдив. Основно дейността ще бъде насочена към хигиенни навици, здраве и образование на ромските деца и техните семейства. На територията на Община Раковски функционират 5 основни училища, които обхващат ученици от всички населени места, като две от тях са средищни. За нуждите на проекта ще бъдат подготвени от партньора НАРД - 6 лица „образователен медиатор“ назначени на 8 часов работен ден. Те ще акцентират върху ролята и връзката учител - родител - ученик в образователната среда и извън нея. Основните дейности на медиаторите ще бъдат следните: – придружаване на децата от предучилищна възраст и учениците от началните класове до учебните заведения, подпомагане както в учебния процес, така и в социално-здравно направление. Дейността на тези специалисти ще продължава и сред ромските семейства под формата на домашни посещения. В рамките на проекта ще се закупи специализирано обзавеждане и оборудване, което да осигури на целевата група безопасна и сигурна среда за изпълнението и провеждането на предлаганите услуги. В края на проектния период ще бъде организирано събитие, целящо да обобщи дейността на проекта, ще бъдат показани постигнатите резултати и ще се акцентира върху бъдещото продължение на дейностите. |
Дейности | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Предоставяне на индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на целевите групи: Оказване подкрепа на родителите от ромски махали в община Раковски, които имат затруднен достъп до социално-здравни грижи и до информация за отговорно родителство. Ще бъдат създадени 2 центъра по места - в с.Момино село и с.Болярино. Тези центрове ще се наричат „Къщата” и ще предлагат разнообразни услуги в подкрепа на качествено развитие на децата от ромски произход. Моделът на подкрепа включва: - Обучение на млади родители в умения за уверено, позитивно родителство, който започва още с установяването на бременността на майката. - Подкрепа на бъдещите и настоящи родители чрез регулярни срещи. Тези срещи ще бъдат през 2 седмици и ще продължават поне до края на първата година на детето. - работа на терен от социално-здравни медиатори, които ще познават целевата група добре. Те ще предоставят подкрепа към младите майки и родители при домашни посещения и ще ги насочват към специалисти за консултация. - провеждане на информационни кампании в ромската общност и в ромските махали за възможностите на услуги и подкрепа към тях. „Къщата” ще приема всеки делничен ден от 08,00 до 12,00 ч родители с децата си на възраст 0-6 години. Едното място е в с. Болярино – част от кметството – в стая 20 кв.м. на първи етаж плюс санитарен възел. В Момино село е част от сградата на местното читалище – помещение от 55 кв.м., от които ще се пригодят около 25 кв.м. за здравно-социални консултации и санитарен възел. И двете помещения ще бъдат обзаведени и оборудвани с място за игра на деца и родители /постелки за игра, играчки, книги/, обучителен кът и маса за повиване и консумативи, обучително място за хранене и пространство за провеждане на консултации и лекции. В „Къщата“ родителите ще могат да се научат да повиват бебе, да играят и общуват с децата си. Всяка къща ще се обслужва от домакин, който ще бъде наето на 8-часов работен ден лице от местната общност. Той ще има задължения да посреща и изпраща родители, да отговаря за стопанисването на „Къщата“ и за информиране на заинтересованите лица за следващи дейности. Това лице ще обучава децата и техните родители на основни хигиенни навици – миене на ръце, зъби, посещение на санитарен възел, поведение на масата при хранене, начин на изразяване и др. Услугата в общността ще се наблюдава от социално-здравен медиатор /по един за всяка „Къща“/. Медиаторът ежедневно ще представя ползата от добрите хигиенни навици и вредите от липсата на такива. Освен това ще обучава бъдещи и настоящи родители за правилно отглеждане на новородено. Ще акцентират върху поведението на родителя при хранене, повиване, масажиране и други дейности, т.е. обгрижването на бебето.Социално – здравният медиатор информира за техники и методи относно позитивното родителство. Той следи, наблюдава и дефинира тревожни симптоми в поведението на децата и насочва вниманието на родителите им към такива. Социално – здравните медиатори ще работят за осъществяването на профилактичните дейности и разяснителните кампании в ромските общности, както и ще съдействат на нуждаещите се от малцинствените групи за достъп до здравни и социални услуги. Социално-здравните медиатори ще обхождат всеки ден махалите в следобедните часове и ще информират настоящите и бъдещи родители за възможността да посетят „Къщата”, графика на здравните лекции и възможностите за подкрепа. Те ще придружават при нужда родителите и децата до здравни и социални институции за медицински прегледи или консултации, както и ще им посредничат при възникнали въпроси и трудности с различни държавни или общински учреждения. Социално-здравните медиатори ще бъдат обучени и супервизирани от НАРД. В „Къщата” по установен график всеки месец ще има по 2 лекции от специалисти по ранно детско развитие /невролог, социален работник, психолог, диетолог, др./, които ще правят демонстрации и консултации на място за родители. Този график ще бъде изготвен от партньора НАРД и социално-здравния медиатор, който ще има задължение да проведе информационни кампании за всяка тематична лекция. 79 823.62 66 296.99 Подобряване достъпа до образователни услуги за ранно детско развитие : В рамките на тази дейност в изградените образователни кътове в „Къщите” ще бъде предоставен достъп до място, където децата от предучилищна възраст ще могат да направят своите първи стъпки в образователната сфера. Причина за възникване на тези центрове и нуждата от тях е високата степен на необхванатост на деца в предучилищната система. Липсата на детски градини в двете села - Момино село и Болярино, отдалечен достъп до тези услуги или бедност са сред основните причини, поради които много деца от ромски махали посещават първи клас без никаква или с много слаба подготовка за учебната среда. Те имат оскъдни хигиенни навици, както и умения да се справят с новата среда. Голяма част от тези деца не могат да се изразяват на български език. Това води до трудности в тяхната адаптация – както за самите деца, така и за родителите им и педагозите. Като алтернатива на липсващи образователни услуги за предучилищна подготовка, в „Къщата” заниманията ще се случват всеки делничен ден от 13,00-17,00 ч. за деца на възраст от 3 до 6 години. Достъпът е безплатен, като родителите не оставят децата си, а се запознават с темите по даденото направление за деня и играят заедно с тях, като същевременно получават съвети и информация за това какво следва в училище. Двете описани места в Момино село и Болярино ще има обособени пространства до 30 кв.м. За с.Болярино това е втори етаж на сградата на кметството, а в с.Момино село това е част от 50 кв.м. помещение. За целта местата ще бъдат обзаведени с масички, столчета и други мебели, пресъздаващи и подготвящи децата за учебна среда. Ще бъдат подготвени с налични моливи, химикали, боички и пособия, с които чрез игра и групови занимания те ще усвояват порядките в учебна среда. Успоредно с това родителите и децата ще могат да свикнат с режим, характерен за училище и детски градини – хигиенни навици, групови образователни активности и др. Чрез престоя си там децата неусетно ще възприемат основни порядки - как да седят на чин, как да боравят с книжки, моливи, как да спазват дисциплина и да изградят хигиенни навици. Децата ще бъдат насърчавани да се включват в групови и индивидуални занимания с родителите си с цел да опознаят училищна среда, да имат изградени очаквания как преминава един ден в детска градина или училище, какви са основните правила и норми на поведение в група и така да бъдат подготвени за обучителни процеси. За целта във всяка „Къща“ в следобедните часове ще присъства образователен медиатор, който работи в училище или детска градина. Той ще работи с децата по тяхната предучилищна подготовка, а с родителите по мотивация за сътрудничество и подкрепа на децата. Сред част от темите са : - основни хигиенни навици – миене на ръце, зъби, ходене до тоалетна - запознаване с българския език, букви, звукове, срички, думи, изречения, четене на текстове, на приказки, драматизация, ролеви игри и др. - математика – запознаване с цифрите, знаци, сравняване на количества и др. - цветоусет, рисуване и музикални занимания - развиване на финна моторика - знания за света, за околната среда - безопасност на пътя, как да пресичат, какво да бъде поведението им на улицата - празници и обичаи, традиции Домакините на „Къщите” също ще подпомагат усвояването на определени умения и теми като подпомагат дейността на образователния медиатор. Времетраенето на дейността, 12 месеца, което позволява при добри метеорологични условия част от образователните теми да бъдат почасово провеждани отвън в дворното пространство на „къщите“. За целта се предвижда да бъдат закупени образователни пособия и съоръжения за обучение на открито. Дейността на образователните медиатори ще бъде супервизирана от експерт от НАРД. 43 128.50 10 459.57 Превенция на ранното отпадане от училище: Дейността ще се проведе на територията на община Раковски, като обхваща деца и ученици в задължителна образователна възраст 5 год. - 10 години, т.е. предучилищен и начален етап, които се обучават в 5 основни училища на територията на Общината, а именно: – две основни училища в гр. Раковски - ОУ " Христо Ботев" кв. Секирово и ОУ" Христо Смирненски" кв. Генерал Николаево - едно средищно основно училище "Отец Паисий" в с. Стряма - едно средищно основно училище "Гео Милев" в с. Белозем - едно основно училище "д-р Петър Берон" в с. Чалъкови. Дейността ще обхване деца от предучилищна възраст – 5 - 6 годишни и ученици в начален етап на образование 1 - 4 клас. С тези деца и ученици, обхванати в съответното учебно заведение в задължителна образователна възраст 5-6 год. възраст и ученици от начален етап от 1-4 клас, ще се работи за превенция на ранното отпадане от училище. За целите на дейността ще бъдат нает 6 лица "образователен медиатор", които ще работят директно с децата за редовно посещение на учебните занимания, мотивация за активно включване в образователния процес, проследяване на тревожни поведенчески модели и взимане на мерки по изясняване на случаи. Образователните медиатори ще осъществяват и връзката с родители и учители за своевременно отстраняване на проблеми, свързани с включването на децата в ученически процес. Предвижда се да бъдат наети 6 лица на 8 часови трудови договори "образователни медиатори" – 2 лица за град Раковски, 1 лице за Чалъкови, 1 лице за Стряма,1 лице за Белозем и 1 лице за Шишманци, за период от 9 месеца, за една учебна година , от септември 2019г. до май 2020г. Като медиаторът от Шишманци ще подпомага образователните дейности на децата от Шишманци, които посещават средищното основно училище в с. Белозем. Дейността на медиаторите ще започва сутрин от 7 часа, като те ще бъдат от местната общност и ще придружават децата от маргинализираната общност до съответното учебно заведение. Част от децата и учениците ще бъдат придружавани от образователния медиатор при пътуването с ученически автобус от едно населено място до друто, където се намира съответното средищното училище. По време на учебни занятия ще бъдат подпомага ни най-вече децата от предучилищна възраст , а именно 5-6 годишни и при нужда, и в междучасията и останалите ученици от начален етап 1-4 клас. След приключване на учебни занятия образователният медиатор ще придружава групата до съответното населено място и съответния дом, като информира родителите за протичането на учебния ден. Това лице ще бъде връзката и опорната точка между родителя и учителите от съответното учебно заведение. Образователните медиатори ще преминат първоначално обучение и ще бъдат супервизирани от НАРД. 41 221.07 9 338.41 Развитие на местните общности и преодоляване на негативни стереотипи: Дейността ще се проведе на територията на 5-те училища в община Раковски – две основни училища в гр. Раковски, средищни основни училища в с. Стряма и с. Белозем и основно училище в с. Чалъкови. Дейностите ще обхванат заинтересовани страни в образователния процес – родители на деца от предучилищна възраст – 5-6годишни, ученици 1-4 клас, и педагози. Предвижда се да бъдат организирани: - по 2 фокус-групи в рамките на една учебна година за всяко училище с учителите за преодоляване на негативни стереотипи и споделяне на добри практики относно развитие на местните общности. Тези фокус-групи ще бъдат модерирани от експерт от НАРД и ще очертаят заплахите и факторите за влияние на процесите. Тези фокус-групи ще изведат и нуждите на педагозите от подкрепа към тях. На събитията ще присъстват и представители на отдел образование към община Раковски. - Неформални срещи с родителите на децата в училище – ще бъдат организирани по 2 срещи с родителите на ученици за всяко училище в рамките на учебната година. На тези срещи ще се работи за идентифициране на предизвикателства и търсене на решения за преодоляване на негативни стереотипи и развитие на местните общности. Срещите ще се модерират от експерт от НАРД. - В края на проектният периода ще бъде проведена публична заключителна конференция за представяне на резултатите от проекта. На конференцията ще присъстват общински и регионални представители на образованието, социалните и здравните услуги, училища, детски градини, представители на ромската общности, медии и други. В рамките на събитието ще се търсят възможности за надграждане на практиките по образователна интеграция и превенция на отпадане от училище на деца от маргинализирани групи и превръщането им в устойчиви инструменти за справяне с проблемите на малцинствата. 9 000.00 0.00 |
Тръжни процедури | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Предоставяне на индивидуални консултации и социално-здравна медиация на представителите на целевите групи: Оказване подкрепа на родителите от ромски махали в община Раковски, които имат затруднен достъп до социално-здравни грижи и до информация за отговорно родителство. Ще бъдат създадени 2 центъра по места - в с.Момино село и с.Болярино. Тези центрове ще се наричат „Къщата” и ще предлагат разнообразни услуги в подкрепа на качествено развитие на децата от ромски произход. Моделът на подкрепа включва: - Обучение на млади родители в умения за уверено, позитивно родителство, който започва още с установяването на бременността на майката. - Подкрепа на бъдещите и настоящи родители чрез регулярни срещи. Тези срещи ще бъдат през 2 седмици и ще продължават поне до края на първата година на детето. - работа на терен от социално-здравни медиатори, които ще познават целевата група добре. Те ще предоставят подкрепа към младите майки и родители при домашни посещения и ще ги насочват към специалисти за консултация. - провеждане на информационни кампании в ромската общност и в ромските махали за възможностите на услуги и подкрепа към тях. „Къщата” ще приема всеки делничен ден от 08,00 до 12,00 ч родители с децата си на възраст 0-6 години. Едното място е в с. Болярино – част от кметството – в стая 20 кв.м. на първи етаж плюс санитарен възел. В Момино село е част от сградата на местното читалище – помещение от 55 кв.м., от които ще се пригодят около 25 кв.м. за здравно-социални консултации и санитарен възел. И двете помещения ще бъдат обзаведени и оборудвани с място за игра на деца и родители /постелки за игра, играчки, книги/, обучителен кът и маса за повиване и консумативи, обучително място за хранене и пространство за провеждане на консултации и лекции. В „Къщата“ родителите ще могат да се научат да повиват бебе, да играят и общуват с децата си. Всяка къща ще се обслужва от домакин, който ще бъде наето на 8-часов работен ден лице от местната общност. Той ще има задължения да посреща и изпраща родители, да отговаря за стопанисването на „Къщата“ и за информиране на заинтересованите лица за следващи дейности. Това лице ще обучава децата и техните родители на основни хигиенни навици – миене на ръце, зъби, посещение на санитарен възел, поведение на масата при хранене, начин на изразяване и др. Услугата в общността ще се наблюдава от социално-здравен медиатор /по един за всяка „Къща“/. Медиаторът ежедневно ще представя ползата от добрите хигиенни навици и вредите от липсата на такива. Освен това ще обучава бъдещи и настоящи родители за правилно отглеждане на новородено. Ще акцентират върху поведението на родителя при хранене, повиване, масажиране и други дейности, т.е. обгрижването на бебето.Социално – здравният медиатор информира за техники и методи относно позитивното родителство. Той следи, наблюдава и дефинира тревожни симптоми в поведението на децата и насочва вниманието на родителите им към такива. Социално – здравните медиатори ще работят за осъществяването на профилактичните дейности и разяснителните кампании в ромските общности, както и ще съдействат на нуждаещите се от малцинствените групи за достъп до здравни и социални услуги. Социално-здравните медиатори ще обхождат всеки ден махалите в следобедните часове и ще информират настоящите и бъдещи родители за възможността да посетят „Къщата”, графика на здравните лекции и възможностите за подкрепа. Те ще придружават при нужда родителите и децата до здравни и социални институции за медицински прегледи или консултации, както и ще им посредничат при възникнали въпроси и трудности с различни държавни или общински учреждения. Социално-здравните медиатори ще бъдат обучени и супервизирани от НАРД. В „Къщата” по установен график всеки месец ще има по 2 лекции от специалисти по ранно детско развитие /невролог, социален работник, психолог, диетолог, др./, които ще правят демонстрации и консултации на място за родители. Този график ще бъде изготвен от партньора НАРД и социално-здравния медиатор, който ще има задължение да проведе информационни кампании за всяка тематична лекция. 79 823.62 66 296.99 Подобряване достъпа до образователни услуги за ранно детско развитие : В рамките на тази дейност в изградените образователни кътове в „Къщите” ще бъде предоставен достъп до място, където децата от предучилищна възраст ще могат да направят своите първи стъпки в образователната сфера. Причина за възникване на тези центрове и нуждата от тях е високата степен на необхванатост на деца в предучилищната система. Липсата на детски градини в двете села - Момино село и Болярино, отдалечен достъп до тези услуги или бедност са сред основните причини, поради които много деца от ромски махали посещават първи клас без никаква или с много слаба подготовка за учебната среда. Те имат оскъдни хигиенни навици, както и умения да се справят с новата среда. Голяма част от тези деца не могат да се изразяват на български език. Това води до трудности в тяхната адаптация – както за самите деца, така и за родителите им и педагозите. Като алтернатива на липсващи образователни услуги за предучилищна подготовка, в „Къщата” заниманията ще се случват всеки делничен ден от 13,00-17,00 ч. за деца на възраст от 3 до 6 години. Достъпът е безплатен, като родителите не оставят децата си, а се запознават с темите по даденото направление за деня и играят заедно с тях, като същевременно получават съвети и информация за това какво следва в училище. Двете описани места в Момино село и Болярино ще има обособени пространства до 30 кв.м. За с.Болярино това е втори етаж на сградата на кметството, а в с.Момино село това е част от 50 кв.м. помещение. За целта местата ще бъдат обзаведени с масички, столчета и други мебели, пресъздаващи и подготвящи децата за учебна среда. Ще бъдат подготвени с налични моливи, химикали, боички и пособия, с които чрез игра и групови занимания те ще усвояват порядките в учебна среда. Успоредно с това родителите и децата ще могат да свикнат с режим, характерен за училище и детски градини – хигиенни навици, групови образователни активности и др. Чрез престоя си там децата неусетно ще възприемат основни порядки - как да седят на чин, как да боравят с книжки, моливи, как да спазват дисциплина и да изградят хигиенни навици. Децата ще бъдат насърчавани да се включват в групови и индивидуални занимания с родителите си с цел да опознаят училищна среда, да имат изградени очаквания как преминава един ден в детска градина или училище, какви са основните правила и норми на поведение в група и така да бъдат подготвени за обучителни процеси. За целта във всяка „Къща“ в следобедните часове ще присъства образователен медиатор, който работи в училище или детска градина. Той ще работи с децата по тяхната предучилищна подготовка, а с родителите по мотивация за сътрудничество и подкрепа на децата. Сред част от темите са : - основни хигиенни навици – миене на ръце, зъби, ходене до тоалетна - запознаване с българския език, букви, звукове, срички, думи, изречения, четене на текстове, на приказки, драматизация, ролеви игри и др. - математика – запознаване с цифрите, знаци, сравняване на количества и др. - цветоусет, рисуване и музикални занимания - развиване на финна моторика - знания за света, за околната среда - безопасност на пътя, как да пресичат, какво да бъде поведението им на улицата - празници и обичаи, традиции Домакините на „Къщите” също ще подпомагат усвояването на определени умения и теми като подпомагат дейността на образователния медиатор. Времетраенето на дейността, 12 месеца, което позволява при добри метеорологични условия част от образователните теми да бъдат почасово провеждани отвън в дворното пространство на „къщите“. За целта се предвижда да бъдат закупени образователни пособия и съоръжения за обучение на открито. Дейността на образователните медиатори ще бъде супервизирана от експерт от НАРД. 43 128.50 10 459.57 Превенция на ранното отпадане от училище: Дейността ще се проведе на територията на община Раковски, като обхваща деца и ученици в задължителна образователна възраст 5 год. - 10 години, т.е. предучилищен и начален етап, които се обучават в 5 основни училища на територията на Общината, а именно: – две основни училища в гр. Раковски - ОУ " Христо Ботев" кв. Секирово и ОУ" Христо Смирненски" кв. Генерал Николаево - едно средищно основно училище "Отец Паисий" в с. Стряма - едно средищно основно училище "Гео Милев" в с. Белозем - едно основно училище "д-р Петър Берон" в с. Чалъкови. Дейността ще обхване деца от предучилищна възраст – 5 - 6 годишни и ученици в начален етап на образование 1 - 4 клас. С тези деца и ученици, обхванати в съответното учебно заведение в задължителна образователна възраст 5-6 год. възраст и ученици от начален етап от 1-4 клас, ще се работи за превенция на ранното отпадане от училище. За целите на дейността ще бъдат нает 6 лица "образователен медиатор", които ще работят директно с децата за редовно посещение на учебните занимания, мотивация за активно включване в образователния процес, проследяване на тревожни поведенчески модели и взимане на мерки по изясняване на случаи. Образователните медиатори ще осъществяват и връзката с родители и учители за своевременно отстраняване на проблеми, свързани с включването на децата в ученически процес. Предвижда се да бъдат наети 6 лица на 8 часови трудови договори "образователни медиатори" – 2 лица за град Раковски, 1 лице за Чалъкови, 1 лице за Стряма,1 лице за Белозем и 1 лице за Шишманци, за период от 9 месеца, за една учебна година , от септември 2019г. до май 2020г. Като медиаторът от Шишманци ще подпомага образователните дейности на децата от Шишманци, които посещават средищното основно училище в с. Белозем. Дейността на медиаторите ще започва сутрин от 7 часа, като те ще бъдат от местната общност и ще придружават децата от маргинализираната общност до съответното учебно заведение. Част от децата и учениците ще бъдат придружавани от образователния медиатор при пътуването с ученически автобус от едно населено място до друто, където се намира съответното средищното училище. По време на учебни занятия ще бъдат подпомага ни най-вече децата от предучилищна възраст , а именно 5-6 годишни и при нужда, и в междучасията и останалите ученици от начален етап 1-4 клас. След приключване на учебни занятия образователният медиатор ще придружава групата до съответното населено място и съответния дом, като информира родителите за протичането на учебния ден. Това лице ще бъде връзката и опорната точка между родителя и учителите от съответното учебно заведение. Образователните медиатори ще преминат първоначално обучение и ще бъдат супервизирани от НАРД. 41 221.07 9 338.41 Развитие на местните общности и преодоляване на негативни стереотипи: Дейността ще се проведе на територията на 5-те училища в община Раковски – две основни училища в гр. Раковски, средищни основни училища в с. Стряма и с. Белозем и основно училище в с. Чалъкови. Дейностите ще обхванат заинтересовани страни в образователния процес – родители на деца от предучилищна възраст – 5-6годишни, ученици 1-4 клас, и педагози. Предвижда се да бъдат организирани: - по 2 фокус-групи в рамките на една учебна година за всяко училище с учителите за преодоляване на негативни стереотипи и споделяне на добри практики относно развитие на местните общности. Тези фокус-групи ще бъдат модерирани от експерт от НАРД и ще очертаят заплахите и факторите за влияние на процесите. Тези фокус-групи ще изведат и нуждите на педагозите от подкрепа към тях. На събитията ще присъстват и представители на отдел образование към община Раковски. - Неформални срещи с родителите на децата в училище – ще бъдат организирани по 2 срещи с родителите на ученици за всяко училище в рамките на учебната година. На тези срещи ще се работи за идентифициране на предизвикателства и търсене на решения за преодоляване на негативни стереотипи и развитие на местните общности. Срещите ще се модерират от експерт от НАРД. - В края на проектният периода ще бъде проведена публична заключителна конференция за представяне на резултатите от проекта. На конференцията ще присъстват общински и регионални представители на образованието, социалните и здравните услуги, училища, детски градини, представители на ромската общности, медии и други. В рамките на събитието ще се търсят възможности за надграждане на практиките по образователна интеграция и превенция на отпадане от училище на деца от маргинализирани групи и превръщането им в устойчиви инструменти за справяне с проблемите на малцинствата. 9 000.00 0.00 |
Индикатори | |
Обща стойност на проекта | 190490.51 |
БФП | 190490.51 |
Собствено финансиране | 0.00 |
Общо реално изплатени суми | 86094.97 |
Процент на съфинансиране от ЕС | 85.00 |
cached @ 2020-11-07 09:16:24
Ако считате, че този безплатен ресурс е полезен, включете се с малка сума за неговата поддръжка. При възможност, станете наш редовен спомоществовател с опцията Месечно дарение. Това ни помага да предвиждаме бъдещи разходи и да планираме дейността си за месеци напред.
Или с PayPal тук!
Включи се с месечни вноски с банкова карта или PayPal тук!
Become a monthly donor with bank card or PayPal here!
Bank wire
Account owner: Assoc. DRJI
Owner address: 16 bvd. Saint Germain, 75005 Paris
IBAN: FR76 1820 6002 0665 0617 8570 619
BIC: AGRIFRPP882
Revolut
Crypto
BTC: bc1q8asgyunzwue3esm7p6nj8yv7umcppssktjv6e7
***
За да научавате преди всички за нови разследвания, инсталирайте си нашето мобилно приложение:
This post is also available in: English (Английски)