Въведете име на фирма, ключови думи за проект и т.н.
Contract ID | uQ6jGWkdA6o= [@eufunds.bg | @bird.bg] |
Процедурa | BG16M1OP002-5.003 Мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух |
# ISUN | BG16M1OP002-5.003-0003-C01 |
Наименование на проекта | Намаляване на замърсяването на атмосферния въздух с фини прахови частици в кв. Долно Езерово, гр. Бургас |
Бенефициент | 000056814 ОБЩИНА БУРГАС [ТР] |
Бенефициент адрес | България, гр.Бургас, 8000, Ул. "Александровска" 26 [Търси по адресс в ISUN] |
Бенефициент - свързани фирми | |
Участващи организации | 206050193 "Файв Консулт" ЕООД; Светлана; 177440006 ДЗЗД "Грийн Консулт"; 177436100 ДЗЗД "Чист въздух за Бургас"; |
Източник на финансиране | Околна среда |
Дата на сключване на договора/заповедта | 2019-05-30 00:00:00 |
Дата на стартиране | 2019-06-14 00:00:00 |
Дата на приключване | 2024-05-14 00:00:00 |
Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП | Статус на изпълнение на договора/заповедта за БФП |
Местонахождение | България, Северна и югоизточна България (BG3), Югоизточен (BG34), Бургас (BG341), Бургас |
Кратко описание на проекта | Кратко описание на проекта Община Бургас е включена в район за оценка и управление на КАВ „Югоизточен“ с код BG0006 и е посочена като териториална единица с превишаване нормите за показатели: серен диоксид, фини прахови частици (ФПЧ10 и ФПЧ2.5) и озон (Заповед № РД-969/21.12.2013 г.). Анализът на Програмата за подобряване качеството на въздуха 2016 г. - 2020 г. на Община Бургас и данните от непрекъснатия мониторинг отчитат, че част от населението на общината е изложено на периодични наднормени нива единствено по показателя ФПЧ10. Замърсяването с ФПЧ10 е основен проблем, свързан с КАВ на Бургас. Територията, засегната от наднормено замърсяване с ФПЧ10 през 2014 г. е изчислена на 5.4 km2, а населението, подложено на въздействие на наднормени нива на ФПЧ10 (СДК) е 116 161 души. Измереният брой превишения за 2017 г. в АИС Долно Езерово е 116, АИС М. Рудник – 7, ДОАС РИОСВ – 29. Превишение на средногодишна (СГ) норма от 40 μg/m3 е отчетено единствено в АИС „Долно Езерово“. В резултат от използването на твърди горива в домакинствата СДК в кв. Долно Езерово достигат стойности от и над 120 μg/m3, а честотата на наднормените концентрации достигат до 55 % от общия брой регистрирани СДК през отоплителния сезон. Проектното предложение включва изпълнение на мерки за анализ и проучвания, провеждане на информационно - комуникационни кампании за промяна на поведението и въвеждане на ефективен механизъм за инвестиции в алтернативни на твърдото гориво отоплителни инсталации за населението, като фокусът е кв. Д. Езерово. Проектът ще допринесе за подобряване качеството на атмосферния въздух чрез намаляване емисиите на ФПЧ10 с източник битово отопление с твърдо гориво за територията цялата община, като целевите групи, чието качество на живот ще бъде повлияно са: 2280 домакинства населението на град Бургас – около 210 000 души, туристи и гости на града. |
Дейности | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Анализ на средата и изготвяне на визия за подхода на интервенция при подмяна на горивни инсталации в целевата територия: Дейността има за цел генериране на изходна информация, свързана с нагласите на населението от целевата територия и готовността за подмяна на горивните инсталации и преминаване към алтернативни на твърдото битово гориво форми на отопление. Резултатите от изпълнението на дейността ще бъдат използвани при изготвяне на последващи анализи и проучвания, включително за целите на провеждането на информационно - мотивационна кампания сред местната общност. Дейността включва следните под-дейности: - Проучване на нагласите на населението от целевата територия, които използват твърдо битово гориво за отопление. Предвид спецификата и обхвата на задачата, при извършване на необходимите проучвания и изготвяне на анализите ще бъдат използвани както количествени, така и качествени методи на изследване: инвентаризация, анкети, полуструктурирани интервюта, фокус групи и др. Проучването ще има за цел да обхване максимален брой домакинства на целевата територията и представителна извадка за целите на качествения анализ. Резултатите от проучването следва да представят актуална информация за условията, при които домакинствата биха подменили съществуващите отоплителни устройства на твърдо битово гориво, предпочитани алтернативни форми на отопление и готовност за участие в проекта. - Анализ на готовността на населението от целевата територия по отношение на: възможности на домакинствата за преминаване към алтернативни форми на отопление, ниво на социална поносимост и аспекти на енергийна бедност, традиции и особености на ежедневното поведение. На базата на проведеното проучване на нагласите ще се изготви анализ на готовността на домакинствата за участие в проекта, на социалната поносимост по отношение на бъдещите режийни разходи и условията за гарантиране на устойчивост на проектните резултати. - Анализ на съществуващото състояние по отношение на: видове инсталации, принос към замърсяването с ФПЧ, идентифициране на „горещи зони“ с концентрация на замърсители. - Изготвяне на механизъм, който осигурява приоритетност за участие в проекта на сгради с въведени мерки за ЕЕ - В рамките на дейността ще бъде извършена оценка на броя сгради и въведените мерки за ЕЕ, както и оценка на потенциала им за по-голям принос към подобряване качеството на атмосферния въздух на целевата територия. - Изготвяне на механизъм за отчитане на приходите от предадените отоплителни устройства и анализ на приложимостта на законодателството, свързано с държавни помощи. Целта на дейността е да се определи последващото третиране на подменените отоплителни устройства и прогнозния размер на приходите от подмяната, както и дейностите, за които ще бъдат разходвани средствата. - Изготвяне на цялостна визия за подхода на интервенция - Цялостната визия на общината за подхода на интервенция в инвестиционната фаза на проекта ще включва начините на комуникация и работа с населението, приоритизиране на обектите на интервенция, механизми за мониторинг и контрол, с които се гарантира устойчивост на проектните резултати при отчитане на специфичните екологични, социални и икономически условия в целевата територия. - Подготовка на необходимия пакет от документи за изпълнение на инвестиционните мерки по подмяна на инсталации/ оборудване за отопление, включително заявление за участие в проекта, декларации, проект на договор и др. 144 000.00 0.00 Проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия: Дейността има за цел предоставяне на актуална и детайлна информация за местните условия по отношение на жилищните имоти и отоплителни инсталации на целевата територия, предложения за възможни сценарии за подмяна на отоплителните инсталации/ устройства за отопление и оценка на тяхната ефективност. Проучването ще включва следните аспекти: - Разработване на средни/пределни цени за единица продукт или за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройствата, съгласно допустимите дейности; - Разработването на средни/пределни цени се осъществява като се разгледат и отчетат различните характеристики на жилищните имоти, по-специално на свързаните с ОВК, конструкции, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищните имоти в сградата, изолация и др., допустими за финансиране по инвестиционния компонент на проекта, което ще послужи за основа на разработването на сценарии. Разработените средни/пределни цени ще се вземат предвид при остойностяване на последващата процедура за избор на изпълнител в рамките на втория етап; - Разработване на сценарии за преминаване на домакинствата към алтернативни форми на отопление и оценка на приложимостта - Разработените сценарии следва да бъдат оценени минимум по отношение на: технология и стандарти, първоначални инвестиции и ефективност, социална поносимост на разходите за потребление, ежедневно поведение и устойчивост. Прилагането на мултикритериален анализ ще определи и приоритизира релевантните за целевата територия сценарии; - Подготовка на технически спецификации за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител по Дейност 6 "Мерки за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво – изпълнение на СМР на сградни инсталации и/или доставка и монтаж на материални активи". Поради сложността на дейност 6 и на свързаната с нейното изпълнение обществена поръчка с предмет "Демонтаж на заменяемите устройства, доставка и монтаж на отоплителни инсталации", подготовката на техническите спецификации изискват познаване спецификата на условията и затова изготвянето само на техническите спецификации ще бъде част от задачите на изпълнителя на възложената услуга „Проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия“ (настоящата дейност 2). Проучването ще очертае действителната картина и условия, в които ще се изпълнява проекта и използвайки разработения мултикритериален модел ще се определи релевантния /работещ сценарий в контекста на местните екологични, социални и икономически условия. 132 000.00 0.00 Организиране и провеждане на информационно – мотивационна кампания и създаване и функциониране на общностен център за информация и консултации : Дейността цели повишаване на информираността на местната общност, чувствителност и роля по отношение на опазване качеството на атмосферния въздух, мотивиране, повишаване на ангажираността и информирано включване на гражданите в реализацията на проектните дейности. Дейността включва: А/ Организиране и провеждане на информационно - мотивационна кампания сред местната общност на целевата територия със следните под-дейности: - разработване на концепция и бранд и провеждане на информационна кампания, насочена към две ключови послания: качество на атмосферния въздух, основни замърсители и рискове за човешкото здраве; ежедневното поведение като основен фактор с принос към замърсяването на въздуха и околната среда; - организиране и провеждане на тематични обучения за представители на целевата общност (2 броя) - Обученията ще бъдат насочени към предоставяне на информация за нормативната уредба, свързана с качеството на атмосферния въздух (Директива 2008/50/ЕО, Директива 2009/125/ЕО, Закон за чистотата на атмосферния въздух), технолигии за алтернативно отопление, добри "отоплителни" практики, индивидуално поведение - отговорности и принос за опазване на околната среда; - организиране и провеждане на тематични обучения (1 брой) - обученията ще са с фокус определена приоритетност на алтернативните форми за отопление в контекста на спецификата на местните условия и общност. За успешното изпълнение на дейността е предвидено използване на различни комуникационни канали, включително разпространение на аудио и аудио-визуални материали, информационни печатни материали, инициативи в социалните мрежи и др. Б/ Изграждане и функциониране на общностен център за информация и консултации, ситуиран в кв. Долно Езерово - Функциите на центъра са свързани с предоставяне на информация и консултации за местното население по отношение на процеса на подмяна на отоплителните устройства и съществуващите алтернативни форми на отопление, условия и изисквания. Функционирането на центъра през първата фаза на проекта ще се обезпечи с наемане на външен експерт по реда на ЗОП. Доброволците и екипа за изпълнение на проекта ще са пряко ангажирани с дейността на центъра с цел осигуряване на ефективна комуникация и осигуряване на достъп до информация за местната общност за възможностите за включване в проекта. Дейността на Центъра през втората фаза от изпълнението на проекта ще се обезпечи чрез анагажирането на експерт "Мониторинг и докладване" в екипа на проекта за втория етап, който ще бъде нает на основание чл. 49, ал. 3 от ЗУСЕСИФ, по трудово правоотношение по реда на КТ. Експертът ще участва в дейностите за подмяна в целевата територия, ще работи директно с местната общност и освен информация и консултации по отношение на ползите от подмяната на отоплителните устройства и възможностите за включване на всяко домакинство в проекта, ще търси обратната връзка с домакинствата, включени в дейността по подмяна отоплителните устройства. Експертът, който ще осъществява връзката между екипа за управление и избраните изпълнители по дейности за подмяна на отоплителни уреди/ инсталации с местната общност и целевите домакинства. 100 483.80 0.00 Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители на дейностите по проекта : Дейността цели да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, според правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. Дейността изцяло ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП и включва подготовка на тръжна документация и провеждане на следните обществени поръчки: (1) Обществена поръчка по дейност 1 с предмет: "Изготвяне на анализ на средата и визия за подхода на интервенция при подмяна на горивни инсталации в целевата територия"; (2) Обществена поръчка по дейност 2 с предмет: "Изготвяне на проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия"; (3) Обществена поръчка по дейност 3 с предмет: "Организиране и провеждане на информационно – мотивационна кампания сред местната общност на кв. Долно Езерово"; (4) Обществена поръчка по дейност 3 с предмет: "Осигуряване на външна експертиза за дейности по общностна медиация и комуникация" (5) Обществена поръчка по дейност 6 с предмет: "Демонтаж на заменяемите устройства, доставка и монтаж на отоплителни инсталации". Изборът на изпълнител за изпълнение на дейност 4. Дейности за осигуряване на публичност и информация по проекта ще бъде съгласно сключено рамково споразумение за изработване на рекламни материали и рамково споразумение за провеждане на събития. Дейностите по подготовка на документация за провеждане на обществени поръчки със следния обхват: - Подготовка на технически спецификации - Подготовката на технически спецификации се осъществява с активното участие на екипа за управление на проекта. В рамките на дейността ще бъдат подготвени техническите спецификации за обществени поръчки по дейности 1, 2 и 3. - Подготовка на документи за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки, в зависимост от вида процедура. - Преработка на документациите за възлагане на обществени поръчки при необходимост, в случай на осъществен контрол от страна на Агенция по обществени поръчки. - Подготовка на експертни становища при изготвяне на отговори на постъпили от участниците въпроси. - Изготвяне на решение за промяна в обявление/и или документация на обществена поръчка и решение за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка при необходимост и наличие на предвидените в ЗОП хипотези. 24 000.00 0.00 Управление на проекта и дейности за осигуряване на информация и комуникация (формата на чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ): Под-дейност 1. Управление на проекта- има за цел да създаде условия за добър проектен мениджмънт, навременно и успешно проектно изпълнение и постигане на заложените индикатори и резултати. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще е съставено от служители на Община Бургас и външни за общината експерти, и ще изпълнява следните функции: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с УО на ОПОС; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира за нередности; - събира, анализира и обобщава информацията за постигнатия по проекта напредък; - внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПОС; Екипът включва следните позиции: 1. Ръководител на проект- вътрешен за Бенефициента; 2. Финансов експерт - вътрешен за Бенефициента; 3. Координатор проектни дейности - вътрешен за Бенефициента; 4. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" – вътрешен за Бенефициента – ще участва в провеждането на обществените поръчки съгласно вътрешните правила на общината, ще ревизира тръжната документация, подготвена от консултанта съгласно вътрешните правила на Бенефициента в областта. Детайлна информация за задачите и отговорностите посочена в раздел 9. Екип. 5. Експерт "Комуникация и информация" – външен за Бенефициента-на основание чл. 49, ал. 3 от ЗУСЕСИФ експертът ще бъде нает по трудово правоотношение по реда на КТ; 6. Експерт "Мониторинг и докладване" – външен за Бенефициента -на основание чл. 49, ал. 3 от ЗУСЕСИФ експертът ще бъде нает по трудово правоотношение по реда на КТ; Под-дейност 2. Изпълнение на дейности за осигуряване на информация и комуникация. Дейностите, свързани с осигуряване на информация, комуникация и визуализация относно операцията, подпомагана от ЕСИФ, се изпълняват в съответствие с Приложение 2 „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 към Националната комуникационна стратегия. Изпълнението на включените мерки за публичност в рамките на проекта имат за цел да се визуализира подкрепата на ЕСИФ и Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020"; да се популяризира проекта, планирани цели, резултати и индикатори. Ще се използват различни канали и средства за разпространение на информация сред целевите групи и заинтересовани страни – Интернет, медии, публични събития, разпространение на информационни материали, визуализации на обществено достъпни места. Регулярното предоставяне на информация е един от подходите, който ще се използва за изграждане на положителна нагласа и информираност на местното население. От изключителна важност е информацията, която ще се разпространява да акцентира върху постигнатите ползи за целевите групи, ефекта от изпълнените дейности и подобреното качество на въздуха, условията за живот и градските индикатори, свързани с околната среда. Мерките за осигуряване на информация и комуникация са предвидени за целия период на изпълнение на проекта и включват: - провеждане на стартираща и заключителна пресконференция - 2 броя прес-конференции; - провеждане на информационни събития за отчитане напредъка по проекта – 3 броя в рамките на целия проект; - доставка и монтаж на постоянни информационни табели 2 броя и билборд 2 броя, визуализиращи приноса на ОПОС; - подготовка и разпространение на информационно - рекламни материали: рекламни торбички, значки, тениски, дигитална брошура; - подготовка и печат на стикери за обозначаване на доставените по проекта активи; - регулярни публикации в местни, регионални и национални медии и на Интернет страницата на Община Бургас. 253 802.76 0.00 Мерки за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво – изпълнение на СМР на сградни инсталации и доставка и монтаж на отоплителни устройства: Конкретните параметри и обхват на изпълнение на дейностите по подмяна на отоплителните устройства/ инсталации на твърдо битово гориво ще бъдат изготвени в резултат от реализацията на първия етап на проекта и представени за одобрение пред УО на ОПОС, съгласно Насоките. Конкретните мерки и необходимия финансов ресурс за тяхното изпълнение се основават на резултатите от проведените анализи и проучвания през първата фаза на изпълнение. Дейността за подмяна на отоплителните устройства е насочена предимно към територията на кв. Долно Езерово, защото АИС „Долно Езерово“ отчита превишения в допустимия брой дни с наднормени концентрации на ФПЧ. Вследствие на проведените проучвателни дейности през първия етап, които обхващат анализ на средата, изготвяне на визия за подхода и механизми за подмяна, разработване средни/пределни цени за единици продукт, изследване на социалната поносимост ще се определят параметри, критерии, механизми, инструментариум за подмяна на отоплителните устройства. Чрез проведената информационна кампания ще се информират гражданите и мотивират да участват в проекта. Получените резултати от проведените дейностите през първия етап ще идентифицират домакинствата, които не само желаят да участват в проекта, но отговарят на изискванията и са заявили готовност да подменят отоплителните си устройства, съобразявайки се с всички условия на проекта. В кв. Долно Езерово домакинствата са 2280, от които постоянни жители - 5412 (изт.ГРАО). На база предварителни проучвания се очаква 15-20 % от домакинствата да не желаят или да не отговарят на условията за подмяна на отоплителни устройства. В същото време извършените анализи и проучвания през първия етап на проекта ще идентифицират и други "горещи точки" по отношение на замърсяване с ФПЧ с източник твърдо битово гориво на територията на града. В този смисъл и с оглед постигане целта на проекта, а именно подобряване качеството на атмосферния въздух на територията на Община Бургас чрез намаляване емисиите на ФПЧ10 с източник битово отопление, обхватът на дейностите през втория етап е възможно да надхвърли териториалните граници на кв. Долно Езерово и да обхване и други сателитни квартали на Бургас. Приоритет ще бъде даден на отдалечените квартали от градското ядро без централно топлоснабдяване. Включването на население извън границите на кв. Долно Езерово в дейностите по изпълнение на втория етап е обвързано и с постигане на основните индикатори за резултат и изпълнение по проекта, а именно количества ФПЧ10 и население, обхванато от мерките за намаляване на количествата на ФПЧ10 - лица. Предвид, че целта на процедурата за предоставяне на БФП е да се допринесе за подобряване на КАВ чрез намаляване наднормените нива на ФПЧ и индиректно на азотни оксиди не територията на общини с нарушено качество на въздуха по тези показатели, Община Бургас не се ограничава да таргетира единствено и само кв. Долно Езерово, а цялата община. Демаркацията на дейсностите с проект LIFE IP Clean Air е описана подробно в раздел 11. Прогнозните дейности за изпълнение на втория етап на проекта включват: - Подмяна, доставка и монтаж на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства за твърдо гориво с отоплителни устройства, отговарящи на специфичните технически параметри съгласно Европейското законодателство. - Подмяна, доставка и монтаж на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства за твърдо гориво с алтернативни източници на топлинна енергия; - Демонтаж на заменяемите отоплително устройства; - Предаване на демонтираните стари отоплително устройства за последващо третиране. 12 311 542.55 0.00 |
Тръжни процедури | Дейност Договорена стойност Отчетена стойност Анализ на средата и изготвяне на визия за подхода на интервенция при подмяна на горивни инсталации в целевата територия: Дейността има за цел генериране на изходна информация, свързана с нагласите на населението от целевата територия и готовността за подмяна на горивните инсталации и преминаване към алтернативни на твърдото битово гориво форми на отопление. Резултатите от изпълнението на дейността ще бъдат използвани при изготвяне на последващи анализи и проучвания, включително за целите на провеждането на информационно - мотивационна кампания сред местната общност. Дейността включва следните под-дейности: - Проучване на нагласите на населението от целевата територия, които използват твърдо битово гориво за отопление. Предвид спецификата и обхвата на задачата, при извършване на необходимите проучвания и изготвяне на анализите ще бъдат използвани както количествени, така и качествени методи на изследване: инвентаризация, анкети, полуструктурирани интервюта, фокус групи и др. Проучването ще има за цел да обхване максимален брой домакинства на целевата територията и представителна извадка за целите на качествения анализ. Резултатите от проучването следва да представят актуална информация за условията, при които домакинствата биха подменили съществуващите отоплителни устройства на твърдо битово гориво, предпочитани алтернативни форми на отопление и готовност за участие в проекта. - Анализ на готовността на населението от целевата територия по отношение на: възможности на домакинствата за преминаване към алтернативни форми на отопление, ниво на социална поносимост и аспекти на енергийна бедност, традиции и особености на ежедневното поведение. На базата на проведеното проучване на нагласите ще се изготви анализ на готовността на домакинствата за участие в проекта, на социалната поносимост по отношение на бъдещите режийни разходи и условията за гарантиране на устойчивост на проектните резултати. - Анализ на съществуващото състояние по отношение на: видове инсталации, принос към замърсяването с ФПЧ, идентифициране на „горещи зони“ с концентрация на замърсители. - Изготвяне на механизъм, който осигурява приоритетност за участие в проекта на сгради с въведени мерки за ЕЕ - В рамките на дейността ще бъде извършена оценка на броя сгради и въведените мерки за ЕЕ, както и оценка на потенциала им за по-голям принос към подобряване качеството на атмосферния въздух на целевата територия. - Изготвяне на механизъм за отчитане на приходите от предадените отоплителни устройства и анализ на приложимостта на законодателството, свързано с държавни помощи. Целта на дейността е да се определи последващото третиране на подменените отоплителни устройства и прогнозния размер на приходите от подмяната, както и дейностите, за които ще бъдат разходвани средствата. - Изготвяне на цялостна визия за подхода на интервенция - Цялостната визия на общината за подхода на интервенция в инвестиционната фаза на проекта ще включва начините на комуникация и работа с населението, приоритизиране на обектите на интервенция, механизми за мониторинг и контрол, с които се гарантира устойчивост на проектните резултати при отчитане на специфичните екологични, социални и икономически условия в целевата територия. - Подготовка на необходимия пакет от документи за изпълнение на инвестиционните мерки по подмяна на инсталации/ оборудване за отопление, включително заявление за участие в проекта, декларации, проект на договор и др. 144 000.00 0.00 Проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия: Дейността има за цел предоставяне на актуална и детайлна информация за местните условия по отношение на жилищните имоти и отоплителни инсталации на целевата територия, предложения за възможни сценарии за подмяна на отоплителните инсталации/ устройства за отопление и оценка на тяхната ефективност. Проучването ще включва следните аспекти: - Разработване на средни/пределни цени за единица продукт или за отопление на кубичен метър за различните алтернативни форми на отопление при подмяна на устройствата, съгласно допустимите дейности; - Разработването на средни/пределни цени се осъществява като се разгледат и отчетат различните характеристики на жилищните имоти, по-специално на свързаните с ОВК, конструкции, изложение, етажност, вътрешно/външно разположение на жилищните имоти в сградата, изолация и др., допустими за финансиране по инвестиционния компонент на проекта, което ще послужи за основа на разработването на сценарии. Разработените средни/пределни цени ще се вземат предвид при остойностяване на последващата процедура за избор на изпълнител в рамките на втория етап; - Разработване на сценарии за преминаване на домакинствата към алтернативни форми на отопление и оценка на приложимостта - Разработените сценарии следва да бъдат оценени минимум по отношение на: технология и стандарти, първоначални инвестиции и ефективност, социална поносимост на разходите за потребление, ежедневно поведение и устойчивост. Прилагането на мултикритериален анализ ще определи и приоритизира релевантните за целевата територия сценарии; - Подготовка на технически спецификации за провеждане на обществена поръчка за избор на изпълнител по Дейност 6 "Мерки за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво – изпълнение на СМР на сградни инсталации и/или доставка и монтаж на материални активи". Поради сложността на дейност 6 и на свързаната с нейното изпълнение обществена поръчка с предмет "Демонтаж на заменяемите устройства, доставка и монтаж на отоплителни инсталации", подготовката на техническите спецификации изискват познаване спецификата на условията и затова изготвянето само на техническите спецификации ще бъде част от задачите на изпълнителя на възложената услуга „Проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия“ (настоящата дейност 2). Проучването ще очертае действителната картина и условия, в които ще се изпълнява проекта и използвайки разработения мултикритериален модел ще се определи релевантния /работещ сценарий в контекста на местните екологични, социални и икономически условия. 132 000.00 0.00 Организиране и провеждане на информационно – мотивационна кампания и създаване и функциониране на общностен център за информация и консултации : Дейността цели повишаване на информираността на местната общност, чувствителност и роля по отношение на опазване качеството на атмосферния въздух, мотивиране, повишаване на ангажираността и информирано включване на гражданите в реализацията на проектните дейности. Дейността включва: А/ Организиране и провеждане на информационно - мотивационна кампания сред местната общност на целевата територия със следните под-дейности: - разработване на концепция и бранд и провеждане на информационна кампания, насочена към две ключови послания: качество на атмосферния въздух, основни замърсители и рискове за човешкото здраве; ежедневното поведение като основен фактор с принос към замърсяването на въздуха и околната среда; - организиране и провеждане на тематични обучения за представители на целевата общност (2 броя) - Обученията ще бъдат насочени към предоставяне на информация за нормативната уредба, свързана с качеството на атмосферния въздух (Директива 2008/50/ЕО, Директива 2009/125/ЕО, Закон за чистотата на атмосферния въздух), технолигии за алтернативно отопление, добри "отоплителни" практики, индивидуално поведение - отговорности и принос за опазване на околната среда; - организиране и провеждане на тематични обучения (1 брой) - обученията ще са с фокус определена приоритетност на алтернативните форми за отопление в контекста на спецификата на местните условия и общност. За успешното изпълнение на дейността е предвидено използване на различни комуникационни канали, включително разпространение на аудио и аудио-визуални материали, информационни печатни материали, инициативи в социалните мрежи и др. Б/ Изграждане и функциониране на общностен център за информация и консултации, ситуиран в кв. Долно Езерово - Функциите на центъра са свързани с предоставяне на информация и консултации за местното население по отношение на процеса на подмяна на отоплителните устройства и съществуващите алтернативни форми на отопление, условия и изисквания. Функционирането на центъра през първата фаза на проекта ще се обезпечи с наемане на външен експерт по реда на ЗОП. Доброволците и екипа за изпълнение на проекта ще са пряко ангажирани с дейността на центъра с цел осигуряване на ефективна комуникация и осигуряване на достъп до информация за местната общност за възможностите за включване в проекта. Дейността на Центъра през втората фаза от изпълнението на проекта ще се обезпечи чрез анагажирането на експерт "Мониторинг и докладване" в екипа на проекта за втория етап, който ще бъде нает на основание чл. 49, ал. 3 от ЗУСЕСИФ, по трудово правоотношение по реда на КТ. Експертът ще участва в дейностите за подмяна в целевата територия, ще работи директно с местната общност и освен информация и консултации по отношение на ползите от подмяната на отоплителните устройства и възможностите за включване на всяко домакинство в проекта, ще търси обратната връзка с домакинствата, включени в дейността по подмяна отоплителните устройства. Експертът, който ще осъществява връзката между екипа за управление и избраните изпълнители по дейности за подмяна на отоплителни уреди/ инсталации с местната общност и целевите домакинства. 100 483.80 0.00 Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки за избор на изпълнители на дейностите по проекта : Дейността цели да осигури провеждането на законосъобразен, целесъобразен, ефективен и прозрачен избор на изпълнители на дейностите по проекта, според правилата за разходване на средства от Общността, действащото българско законодателство, Системата за финансово управление и контрол на Община Бургас и Вътрешните правила за провеждане на обществени поръчки. Дейността изцяло ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП и включва подготовка на тръжна документация и провеждане на следните обществени поръчки: (1) Обществена поръчка по дейност 1 с предмет: "Изготвяне на анализ на средата и визия за подхода на интервенция при подмяна на горивни инсталации в целевата територия"; (2) Обществена поръчка по дейност 2 с предмет: "Изготвяне на проучване и разработване на средни/пределни цени за единица продукт по видове инсталации в целевата територия"; (3) Обществена поръчка по дейност 3 с предмет: "Организиране и провеждане на информационно – мотивационна кампания сред местната общност на кв. Долно Езерово"; (4) Обществена поръчка по дейност 3 с предмет: "Осигуряване на външна експертиза за дейности по общностна медиация и комуникация" (5) Обществена поръчка по дейност 6 с предмет: "Демонтаж на заменяемите устройства, доставка и монтаж на отоплителни инсталации". Изборът на изпълнител за изпълнение на дейност 4. Дейности за осигуряване на публичност и информация по проекта ще бъде съгласно сключено рамково споразумение за изработване на рекламни материали и рамково споразумение за провеждане на събития. Дейностите по подготовка на документация за провеждане на обществени поръчки със следния обхват: - Подготовка на технически спецификации - Подготовката на технически спецификации се осъществява с активното участие на екипа за управление на проекта. В рамките на дейността ще бъдат подготвени техническите спецификации за обществени поръчки по дейности 1, 2 и 3. - Подготовка на документи за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки, в зависимост от вида процедура. - Преработка на документациите за възлагане на обществени поръчки при необходимост, в случай на осъществен контрол от страна на Агенция по обществени поръчки. - Подготовка на експертни становища при изготвяне на отговори на постъпили от участниците въпроси. - Изготвяне на решение за промяна в обявление/и или документация на обществена поръчка и решение за прекратяване на процедура за възлагане на обществена поръчка при необходимост и наличие на предвидените в ЗОП хипотези. 24 000.00 0.00 Управление на проекта и дейности за осигуряване на информация и комуникация (формата на чл. 55 (1), т.4 от ЗУСЕСИФ): Под-дейност 1. Управление на проекта- има за цел да създаде условия за добър проектен мениджмънт, навременно и успешно проектно изпълнение и постигане на заложените индикатори и резултати. Ще бъде сформиран екип за управление на проекта, който ще е съставено от служители на Община Бургас и външни за общината експерти, и ще изпълнява следните функции: - администрира технически и финансово основните дейности по проекта; - поддържа контакт и осъществява координация между всички заинтересовани страни по изпълнението на проекта; - координира дейността на всички външни изпълнители; - поддържа комуникация с УО на ОПОС; - осъществява общ вътрешен мониторинг на напредъка по проекта, като контролира извършваните от външните изпълнители дейности на място, дава препоръки и сигнализира за нередности; - събира, анализира и обобщава информацията за постигнатия по проекта напредък; - внедрява и поддържа система за съхранение и управление на проектната документация, съобразно изискванията на УО на ОПОС; Екипът включва следните позиции: 1. Ръководител на проект- вътрешен за Бенефициента; 2. Финансов експерт - вътрешен за Бенефициента; 3. Координатор проектни дейности - вътрешен за Бенефициента; 4. Експерт "Обществени поръчки и юридически въпроси" – вътрешен за Бенефициента – ще участва в провеждането на обществените поръчки съгласно вътрешните правила на общината, ще ревизира тръжната документация, подготвена от консултанта съгласно вътрешните правила на Бенефициента в областта. Детайлна информация за задачите и отговорностите посочена в раздел 9. Екип. 5. Експерт "Комуникация и информация" – външен за Бенефициента-на основание чл. 49, ал. 3 от ЗУСЕСИФ експертът ще бъде нает по трудово правоотношение по реда на КТ; 6. Експерт "Мониторинг и докладване" – външен за Бенефициента -на основание чл. 49, ал. 3 от ЗУСЕСИФ експертът ще бъде нает по трудово правоотношение по реда на КТ; Под-дейност 2. Изпълнение на дейности за осигуряване на информация и комуникация. Дейностите, свързани с осигуряване на информация, комуникация и визуализация относно операцията, подпомагана от ЕСИФ, се изпълняват в съответствие с Приложение 2 „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация“ 2014-2020 към Националната комуникационна стратегия. Изпълнението на включените мерки за публичност в рамките на проекта имат за цел да се визуализира подкрепата на ЕСИФ и Оперативна програма "Околна среда 2014 - 2020"; да се популяризира проекта, планирани цели, резултати и индикатори. Ще се използват различни канали и средства за разпространение на информация сред целевите групи и заинтересовани страни – Интернет, медии, публични събития, разпространение на информационни материали, визуализации на обществено достъпни места. Регулярното предоставяне на информация е един от подходите, който ще се използва за изграждане на положителна нагласа и информираност на местното население. От изключителна важност е информацията, която ще се разпространява да акцентира върху постигнатите ползи за целевите групи, ефекта от изпълнените дейности и подобреното качество на въздуха, условията за живот и градските индикатори, свързани с околната среда. Мерките за осигуряване на информация и комуникация са предвидени за целия период на изпълнение на проекта и включват: - провеждане на стартираща и заключителна пресконференция - 2 броя прес-конференции; - провеждане на информационни събития за отчитане напредъка по проекта – 3 броя в рамките на целия проект; - доставка и монтаж на постоянни информационни табели 2 броя и билборд 2 броя, визуализиращи приноса на ОПОС; - подготовка и разпространение на информационно - рекламни материали: рекламни торбички, значки, тениски, дигитална брошура; - подготовка и печат на стикери за обозначаване на доставените по проекта активи; - регулярни публикации в местни, регионални и национални медии и на Интернет страницата на Община Бургас. 253 802.76 0.00 Мерки за подмяна на отоплителни устройства на твърдо гориво – изпълнение на СМР на сградни инсталации и доставка и монтаж на отоплителни устройства: Конкретните параметри и обхват на изпълнение на дейностите по подмяна на отоплителните устройства/ инсталации на твърдо битово гориво ще бъдат изготвени в резултат от реализацията на първия етап на проекта и представени за одобрение пред УО на ОПОС, съгласно Насоките. Конкретните мерки и необходимия финансов ресурс за тяхното изпълнение се основават на резултатите от проведените анализи и проучвания през първата фаза на изпълнение. Дейността за подмяна на отоплителните устройства е насочена предимно към територията на кв. Долно Езерово, защото АИС „Долно Езерово“ отчита превишения в допустимия брой дни с наднормени концентрации на ФПЧ. Вследствие на проведените проучвателни дейности през първия етап, които обхващат анализ на средата, изготвяне на визия за подхода и механизми за подмяна, разработване средни/пределни цени за единици продукт, изследване на социалната поносимост ще се определят параметри, критерии, механизми, инструментариум за подмяна на отоплителните устройства. Чрез проведената информационна кампания ще се информират гражданите и мотивират да участват в проекта. Получените резултати от проведените дейностите през първия етап ще идентифицират домакинствата, които не само желаят да участват в проекта, но отговарят на изискванията и са заявили готовност да подменят отоплителните си устройства, съобразявайки се с всички условия на проекта. В кв. Долно Езерово домакинствата са 2280, от които постоянни жители - 5412 (изт.ГРАО). На база предварителни проучвания се очаква 15-20 % от домакинствата да не желаят или да не отговарят на условията за подмяна на отоплителни устройства. В същото време извършените анализи и проучвания през първия етап на проекта ще идентифицират и други "горещи точки" по отношение на замърсяване с ФПЧ с източник твърдо битово гориво на територията на града. В този смисъл и с оглед постигане целта на проекта, а именно подобряване качеството на атмосферния въздух на територията на Община Бургас чрез намаляване емисиите на ФПЧ10 с източник битово отопление, обхватът на дейностите през втория етап е възможно да надхвърли териториалните граници на кв. Долно Езерово и да обхване и други сателитни квартали на Бургас. Приоритет ще бъде даден на отдалечените квартали от градското ядро без централно топлоснабдяване. Включването на население извън границите на кв. Долно Езерово в дейностите по изпълнение на втория етап е обвързано и с постигане на основните индикатори за резултат и изпълнение по проекта, а именно количества ФПЧ10 и население, обхванато от мерките за намаляване на количествата на ФПЧ10 - лица. Предвид, че целта на процедурата за предоставяне на БФП е да се допринесе за подобряване на КАВ чрез намаляване наднормените нива на ФПЧ и индиректно на азотни оксиди не територията на общини с нарушено качество на въздуха по тези показатели, Община Бургас не се ограничава да таргетира единствено и само кв. Долно Езерово, а цялата община. Демаркацията на дейсностите с проект LIFE IP Clean Air е описана подробно в раздел 11. Прогнозните дейности за изпълнение на втория етап на проекта включват: - Подмяна, доставка и монтаж на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства за твърдо гориво с отоплителни устройства, отговарящи на специфичните технически параметри съгласно Европейското законодателство. - Подмяна, доставка и монтаж на стационарни индивидуални и многофамилни домакински горивни устройства за твърдо гориво с алтернативни източници на топлинна енергия; - Демонтаж на заменяемите отоплително устройства; - Предаване на демонтираните стари отоплително устройства за последващо третиране. 12 311 542.55 0.00 |
Индикатори | |
Обща стойност на проекта | 12965829.11 |
БФП | 12965829.11 |
Собствено финансиране | 0.00 |
Общо реално изплатени суми | 129658.29 |
Процент на съфинансиране от ЕС | 85.00 |
cached @ 2020-11-07 09:16:24
Ако считате, че този безплатен ресурс е полезен, включете се с малка сума за неговата поддръжка. При възможност, станете наш редовен спомоществовател с опцията Месечно дарение. Това ни помага да предвиждаме бъдещи разходи и да планираме дейността си за месеци напред.
Или с PayPal тук!
Включи се с месечни вноски с банкова карта или PayPal тук!
Become a monthly donor with bank card or PayPal here!
Bank wire
Account owner: Assoc. DRJI
Owner address: 16 bvd. Saint Germain, 75005 Paris
IBAN: FR76 1820 6002 0665 0617 8570 619
BIC: AGRIFRPP882
Revolut
Crypto
BTC: bc1q8asgyunzwue3esm7p6nj8yv7umcppssktjv6e7
***
За да научавате преди всички за нови разследвания, инсталирайте си нашето мобилно приложение:
This post is also available in: English (Английски)